Omdat veel van onze opdrachtgevers dat van ons vragen, vragen wij wanneer je bij ons in dienst komt altijd een VOG aan. Maar ook daarna komt het voor dat een nieuwe VOG nodig is.

Hoe oud een VOG mag zijn is niet algemeen bepaald en kan daarmee per opdrachtgever verschillen. Het kan zijn dat een opdrachtgever een nieuwe VOG wil i.v.m. de uitgiftedatum die te ver in het verleden ligt of omdat er andere screeningsprofielen gevraagd worden.

Bij opdrachten die via een tussenpersoon lopen, wordt vaak door de betreffende tussenpersoon standaard een nieuwe VOG aangevraagd.

Een VOG moet altijd ook naar ons gestuurd worden aangezien wij verplicht zijn de authenticiteit te verifiëren.

Bij een papieren VOG (blauw papier) moet deze per post naar ons toegestuurd worden, bij een digitale (roze) VOG kan dat per e-mail.

De kosten van een VOG mag je altijd via de CaseMaster-app declareren.

Het is sinds kort mogelijk om een VOG digitaal aan te vragen. Dat gaat eens stuk sneller en heeft uiteraard onze voorkeur.

Om de VOG digitaal te ontvangen moet de berichtenbox bij www.mijnoverheid.nl geactiveerd worden.  Hieronder een korte instructie.

 

Om de VOG aanvraag digitaal te verwerken moet:

  • je digitale berichtenbox geactiveerd zijn
  • in deze berichtenbox moet je aanvinken dat je post van de screeningsautoriteit Justis wil ontvangen.
  • Geef een actueel, werkend email adres op.
    Dit doe je bij: www.mijnoverheid.nl

Verwerken VOG aanvraag bij Justis:

  • Bij het verwerken van de aanvraag, welke je via e-mail ontvangt, aangeven dat je de VOG digitaal wilt ontvangen.

Na ontvangst VOG:

  • Na ontvangst van de digitale VOG mag je deze: openen, opslaan en digitaal naar cs@publicsupport.nl sturen.
  • Wij hoeven geen papieren versie meer te ontvangen via de post!
    Mocht je vragen hebben neem dan contact op cs@publicsupport.nl