Informatief

Marinel 8 jaar bij Public Support: terugblikken en vooruitkijken

Onze directeur TopSecretariële Support, Marinel van de Velde, is een bekend gezicht voor veel (oud-)collega’s. Op 1 juni 2015 begon ze haar avontuur bij Public Support en nu, 8 jaar later, kijken we samen met haar terug op deze periode. Een periode met veel ups, maar ook enkele downs. Uiteraard kijken we ook naar de toekomst. Wat zijn haar plannen voor de businessline en wat is haar droom met Public Support?

Voor de mensen die je niet kennen, kun je je voorstellen?

Ik ben geboren in Rotterdam, opgegroeid in Den Haag en sinds ruim 17 jaar woon ik heerlijk in Delft met mijn lief Diana, onze zoons Mick & Davi, onze twee katten en binnenkort onze pup. In mijn vrije tijd ben ik graag buiten, veelal in de buurt van de zee of het bos en tijdens mijn ochtend- en avondwandelingen kan ik enorm genieten van mooie luchten, fluitende vogels en andere natuurbeelden.

https://vimeo.com/771947216?share=copy

Hoe ben je bij Public Support terecht gekomen?

De oprichter van Public Support, Frans Vossenaar, ken ik vanuit mijn Content-periode. Hij is getrouwd met mijn dierbare vriendinnetje Dorothé en was ook één van de investeerders in mijn vorige bedrijf. Hij belde mij in 2015 met de vraag of ik Public Support in het bedrijfsleven wilde gaan opzetten. En zo geschiedde ????.

 

Werk is voor mij een grote energiegever, ik vind het werk, ons bedrijf en onze mensen superleuk en geniet nog iedere dag van het samen verder bouwen aan en in ons bedrijf.

 

Hoe kijk je terug op afgelopen 8 jaar?  

Met superveel plezier en af en toe met een traan door het wegvallen van dierbare collega’s. Werk is voor mij een grote energiegever, ik vind het werk, ons bedrijf en onze mensen superleuk en geniet nog iedere dag van het samen verder bouwen aan en in ons bedrijf.

Tevoren had ik geen idee hoe e.e.a. zou ontwikkelen maar met het opbouwen van business, daarna de uitbreiding met de publieke sector is mijn job ook veranderd en ontwikkeld en met de ambities die wij hebben verheug ik mij ook op de komende jaren.

Van het opstarten van business, op de bovenverdieping aan de Heereweg in 2015, naar het punt waar wij nu staan en dan terugkijkend is er wel heel veel gebeurd. Toen ik startte acht jaar geleden leefden mijn ouders nog, waren onze mannen net kleuters, waren wij met 150 collega’s binnen PS, namen wij bijna afscheid van onze vouwwagen en inmiddels zijn onze jongens hun brugklasjaar aan het afronden & gaan wij deze zomer met ons campertje op pad.

Welke gebeurtenissen hebben jou het meest geïnspireerd?

Mijn collega’s met ieder hun eigen verhaal en achtergrond en hoe zij bij ons zijn gekomen en wat zij dagelijks meemaken. Dat kan een gebeurtenis zijn tijdens een opdracht of een mooi gesprek tijdens de sollicitatieprocedure.

 

Mijn droom is als beste werkgever beleefd worden door onze mensen, groter groeien en tegelijkertijd laagdrempelig blijven.

 

Waar wil je met de businessline naartoe?

Steeds langer kunnen behouden van vitale en betrokken collega’s die samen met ons het verschil willen (blijven) maken op de cruciale plekken die wij invullen. Ook het aantrekken van nieuwe collega’s omdat ook naar de toekomst er een grote behoefte blijft aan TopSecretaresses, en daarmee dus een verdere groei.

Wat is je droom met Public Support?

Mijn droom is als beste werkgever beleefd worden door onze mensen, groter groeien en tegelijkertijd laagdrempelig blijven. Door klanten gewaardeerd worden in onze professionaliteit en creativiteit als het gaat om ontwikkeling van nieuwe business lines.

Mensen beleven de slogan, we zijn commercieel maar met de mens voorop.

 

Grootste blooper?

Dagelijks maak ik fouten en dat gun ik iedereen. Bij de introductie van ons eerste traineeship 50+ in 2018 mocht ik bij BNR live op de radio toelichten hoe wij een traineeship voor ervaren secretaresses voor ogen zagen. En toen ik vertelde dat wij als Public Support een startup waren, werd ik een soort van ‘uitgelachen’ omdat je dat na acht jaar al niet meer een start up kan noemen.

Wat betekent werk met je hart voor jou? 

Invulling geven aan goed werkgeverschap, het vasthouden of nog hoger laten stijgen van de hoge eNPS (een manier om het enthousiasme van collega’s over het bedrijf te meten), mensen beleven de slogan, we zijn commercieel maar met de mens voorop. En praten met elkaar, niet over elkaar. Feedback ontvangen en eerlijk feedback geven. Samen werken, samen genieten ????.