Wij waren als hoofdsponsor aanwezig op het Management Support Event op 18 november.
Het was een hele geslaagde dag! Ruim 600 bezoekers waren aanwezig op het event en wij hadden veel aanloop bij onze Public Support Pop-up store en stand. Deelnemers konden meedoen aan een prijsvraag en een workshop winnen ‘onze’ Vanessa Simons (Office) of een styling workshop van de ook inmiddels voor velen bekende Yvonne Stoevelaar. We hebben Public Support weer even goed op de kaart gezet!
Hierbij een kleine impressie:
Het Eventteam: Martina, Patricia, Marjan, Monica, Liesbeth en Karin (en als je goed kijkt zie je onze bloesjes met hartjes!)
Martina vertelde in een korte flight-tour aan geïnteresseerden meer over Public Support.
Ook zijn er een (groot) aantal van de Public Support prijswinnaars gespot bij onze stand. Klik hier voor de foto welke te zien is op PraatPlaza.
Wie is Samora?
Een geboren en getogen Amsterdamse, waarbij het platte accent binnenshuis en in familiesferen nog goed verstaanbaar is. Mijn Surinaamse roots verraden zich echter snel zodra ik op strenge toon, mét Surinaams accent, iets gedaan wil krijgen van mijn twee jongens: Levi (14) en Jacky (7).
Na vele mooie jaren in het prachtige Amsterdam (Zuidoost, De Pijp en Westerpark) ben ik zeven jaar geleden in Abcoude terechtgekomen. Daar woon ik met mijn grote liefde Stefan en onze twee jongens, Levi en Jacky.

Mijn zaterdagen bestaan uit langs de lijn staan, in weer en wind, om mijn boys aan te moedigen tijdens hun spannende voetbalwedstrijden. Inmiddels ben ik de (ongekroonde) queen van de FC Abcoude F-side en help ik de club waar ik kan met bardiensten, het wassen van doorweekte pubertenues, en heeft ook Levi daar een bijbaantje als trainer van de jongere jeugd.
Naast mijn gezinsleven trek ik er graag op uit met mijn vriendinnengroep, die bestaat uit vrouwen met verschillende culturele achtergronden: Surinaams, Nederlands, Hongaars, Dominicaans, Marokkaans, Sloveens, Chinees, Indonesisch, Nigeriaans en Ghanees. Het is zó verrijkend om te leren van elkaars cultuur en achtergrond en misschien nog wel belangrijker: het eten! Want een foodie, dat ben ik.
Ik geniet enorm van lange avonden met goed gezelschap, een tafel vol eten en heerlijke wijnen, waar we eindeloos kletsen over van alles: van foute relaties tot politiek, muziek en werk.
Verder hebben we een chaletje in Callantsoog, vlakbij de kust. Daar maken Stef, Levi, Jacky en ik graag lange strandwandelingen, en zomers liggen we, als het weer het toelaat, met een overvolle koelbox te bakken op het strand. Zijn we niet in Nederland, dan vind je ons meestal in een van de mediterrane landen. Ook daar zoeken we graag het strand op, maar dompelen we ons net zo graag onder in de lokale cultuur door kleine dorpjes te bezoeken en ons steentje bij te dragen waar we kunnen.
Hoe ben je bij ons terechtgekomen?
Na de overname van Headroom door Public Support maakte ik kennis met Jennifer, de talent director. Een ontzettend aangename kennismaking die me direct enthousiast maakte. De workload op het gebied van hiring stond bij Headroom op een wat lager pitje, maar bij PS ligt er volop werk en daardoor kreeg ik de prachtige kans om de rol van talent manager te vervullen.
Daarnaast houd ik nog steeds een lijntje met Headroom en heb ik dus the best of both worlds!
Welke werkzaamheden geven jou energie?
Van nature ben ik een verbinder. Ik leer graag nieuwe mensen kennen en hoe leuk is het dat ik in mijn werk de kans krijg om met mensen in gesprek te gaan over iets wat zo’n belangrijke rol speelt in hun leven: een baan.
Ik gun iedereen werk waarin ze, naast hun privéleven, ook écht blij en gelukkig kunnen zijn. Het assistant-vak en vrouw-zijn zijn wat mij betreft onlosmakelijk met elkaar verbonden, en daarin voel ik die echte girlpower. Bij Headroom is het me gelukt om vijf mannelijke assistants aan te nemen en mijn streven is om dat ook bij PS te doen. Hoe leuk zou dát zijn?!
Wat maakt Public Support zo’n mooie organisatie?
‘Werk met je hart’ is hier écht voelbaar. Naast het warme welkom van mijn directe collega’s, ben ik groot voorstander van de corebusiness van PS: het plaatsen van getalenteerde mensen bij maatschappelijk verantwoorde organisaties. Een sterk merk met een waardevolle niche.
Wat betekent ‘Werken met je hart’ voor jou?
Voor mij betekent het: samen doen. Elkaar helpen waar dat kan. Oprechte interesse tonen in de persoon achter de collega. Empathie hebben, altijd. Successen samen vieren, maar er ook voor elkaar zijn als het even minder goed gaat.
Deze week vragen we graag jullie aandacht voor de training Het Lastige gesprek, een hele gave training rondom het voeren van ‘lastige gesprekken’. Wat maakt een gesprek lastig en hoe fijn zou het zijn als een lastig gesprek, doormiddel van een juiste voorbereiding en aanpak een goed gesprek kan zijn.
Zaterdag 29 november krijg je hier de tools voor en ga je ook nog oefenen in de praktijk met een trainingsacteur. Er zijn nog een paar plekken beschikbaar dus schrijf je gauw in: aanmelden. De training vindt plaats in Utrecht bij BCN, dus lekker centraal in het land.
Hieronder de informatie over de training
Het voeren van een lastig gesprek is voor velen van ons een uitdaging. En wát een gesprek precies een lastig gesprek maakt, is afhankelijk van de persoon/personen in kwestie, eerdere ervaringen, hopen en wensen, angst en andere emoties en vooraf onvoorspelbare situationele factoren. Tijdens deze training focussen we daarom op die dingen die je wél kunt voorbereiden bij het voeren van allerhande lastige gesprekken. En nog belangrijker: op een manier die de onderlinge relatie niet beschadigt.
Je krijgt inzicht in wat jouw specifieke uitdagingen zijn bij het voeren van lastige gesprekken, het stellen van grenzen, jezelf zoveel mogelijk stabiliteit, controle en ruimte geven tijdens een dusdanig gesprek en het voorbereiden van je eigen doelen, boodschap, grenzen en communicatieve tactieken. Dit alles zonder jouw eigenheid in het gesprek te verliezen! Kortom: na deze training weet je hoe je je kunt voorbereiden op allerhande lastige gesprekken, zodat je met meer zelfvertrouwen en een beter resultaat in de praktijk kunt handelen! Je neemt het Lastige Gesprekken Stappenplan op papier mee naar huis, om doelgericht toekomstige lastige gesprekken voor te kunnen bereiden.
Deel 1 (9.30-13u)
Tijdens het ochtenddeel van deze training besteden we aandacht aan persoonlijk factoren die een gesprek lastig kunnen maken. We onderzoeken de rol van emoties voor en tijdens een lastig gesprek en hoe hiermee om te gaan. Ook zoomen we in op het aangeven van grenzen en ook op complexere vaardigheden als ‘metacommuniceren’. Er is tijdens dit deel veel ruimte om in gesprek te gaan met de deelnemers om door middel van voorbeelden de stof levendig en begrijpelijk te maken. We focussen op emotionele intelligentie in gespreksvoering om de deelnemers met meer regie en zelfvertrouwen lastige gesprekken aan te gaan.
Deel 2 (14-17u)
In het tweede deel van de training gaan we concreet aan de slag met opgehaalde voorbeelden uit de praktijk! We begeleiden de deelnemers in het ‘op verhaal komen’, zodat ze uiteindelijk de situatie kiezen die het meest leerzaam is voor hen om mee te oefenen. Dit kunnen reeds gebeurde, toekomstige of denkbeeldige maar waardevolle situaties zijn. Rebecca, in de rol als ervaren trainingsactrice, stelt exact de juiste vragen om feilloos het gedrag neer te kunnen zetten waar de deelnemer in kwestie mee worstelt. Ik als trainer zorg op mijn beurt voor een veilige leeromgeving, waarin elke deelnemer met een gerust hart kan experimenteren met nieuw gedrag. Zo kan het geleerde direct erna direct worden toegepast in de praktijk!
Deze training wordt verzorgd door Miek Crouzen




