Zoals jullie op de nieuwjaarsbijeenkomst hebben gehoord of hebben kunnen zien in het verslag dat we vorige week op Public Support Plaza hebben geplaatst, zal Peter per 1 april Public Support verlaten. Hij gaat de komende periode veel reizen en andere culturen ontdekken.

Gelukkig hebben we een waardige opvolger gevonden. Hij stelt zich graag aan jullie voor.

 

Hallo allemaal,

Ik ben Hugo, 52 jaar en woon samen met mijn vrouw Babette (kunstenaar en uitvaartbegeleider), onze 4 kinderen, Thijn (17), Pien (16), Job (15) en Mees (14) en onze hond Noor (Border Terriër van 4) in de binnenstad van Amsterdam. Ik heb in de jaren ’90 management, economie en recht gestudeerd aan de HEAO in Amsterdam met daarnaast een kopstudie kunstmatige intelligentie/kennis technologie (ja inderdaad, toen al :-))

Eén van mijn eerste werkgevers was TNT waar ik ben opgeleid als “financial” en waarvoor ik vanaf 2001 vier jaar in Londen als financieel directeur van de UK & Ireland heb gewerkt. Daarna ben ik via DPA bij Randstad terecht gekomen. Daar heb ik met veel plezier 11 jaar gewerkt, maar in 2020 tijdens corona begon het toch te kriebelen, ik wilde gaan ondernemen, zelf aan de knoppen zitten, niet meer zo ver bij de business vandaan, maar daar waar het echt gebeurd. En dan in een omgeving met professionals, met lokale kennis en kracht, geen one-size fits all.

Na eerst 2 “klussen” te hebben gedaan, waar ik veel geleerd heb wat ik wil, maar ook wat ik niet wil en waar mijn kracht ligt en waar niet, wil ik me nu weer voor een langere tijd toewijden aan een mooie club met mensen met maatschappelijk relevante klanten. En zo kwam ik nog helemaal niet zo lang geleden op het pad van Public Support, met Casper en Marinel en met Peter die had aangegeven weer iets anders te willen gaan doen. Op papier lijkt het in ieder geval een mooie match!

Ik heb velen van jullie mogen ontmoeten tijdens de nieuwjaarsbijeenkomsten. Het was mooi om al jullie verhalen te horen over de opdrachten en Public Support. Ik kijk ernaar uit om samen mooie plannen te maken en uit te voeren in de nabije toekomst, zodat het niet alleen op papier een mooie match is!

Per 1 januari 2024 zijn de salarissen met 4,75% verhoogd. Als het goed is heb je hier inmiddels een brief over ontvangen.

In onderstaande tabel kun je terugvinden hoe deze verhoging per 1 januari 2024 invloed heeft op de schalen en bijbehorende periodieken. In deze tabel staat wat het minimale en maximale salaris is binnen jouw schaal. Als er nog financiële ruimte is binnen jouw schaal, kun je bij goed functioneren zien op welke periodiek je jaarlijks kunt rekenen.

Onderstaande bedragen zijn bruto en op basis van 40 uur:

Als je vragen hebt over jouw persoonlijke situatie neem dan contact op met jouw regiodirecteur. Ook kun je altijd terecht bij people& support via hr@publicsupport.nl of bel 088-1204120.

Afgelopen week hadden we maar liefst vier nieuwjaarsbijeenkomsten verspreid door het land. Wat was het leuk om jullie allemaal weer te zien en te spreken. Hieronder vind je een impressie van de eerste nieuwjaarsbijeenkomst in Vught en, voor de mensen die er helaas niet bij konden zijn, de presentatie van Casper.


Daarnaast kregen we tijdens de nieuwjaarsbijeenkomsten geregeld de vraag of wij het ”smoelenboek” op Plaza weer even onder de aandacht kunnen brengen. Het zou leuk zijn om bij alle namen ook een fotootje te zien en op welke opdracht je zat en zit, zodat het netwerken met collega’s net weer wat makkelijker gaat. Dit kun je doen door rechtsboven te klikken op ‘profiel aanpassen’.

 

 

Afgelopen week is de nieuwe app van Public Support live gegaan. We zijn benieuwd naar wat je van de app vindt. Hieronder kun je een cijfer geven van 1-10.

Heb je vragen over de app, wil je een melding maken over een storing en/of heb je ideeën over de app? E-mail ze gerust naar it@publicsupport.nl.












 

 

Zoals te doen gebruikelijk zijn we benieuwd naar hoe je de nieuwjaarsbijeenkomst hebt ervaren. We willen je vragen om onderstaande enquête in te vullen. Het invullen duurt ongeveer 3 minuten. Alvast hartelijk bedankt! 🙂

Invullen enquête

In de rubriek ‘Hoe is het nu met?’ nemen we contact op met oud-collega’s. We vragen hen naar Public Support en naar wat ze nu doen. Dit keer gaan we langs bij Odette van Zuiden. Odette is ongeveer een halfjaar geleden uit dienst gegaan en is nu werkzaam als officemanager bij Kasteel Duivenvoorde.

Wie is Odette? 

Ik heb gewerkt bij de overheid, in het bedrijfsleven, de gezondheidszorg, het onderwijs en de culturele sector. Ik ben getrouwd, moeder van 3 zoons en heb een hond. Mijn hobby’s zijn hardlopen, skiën, wandelen, lezen, uitgaan, theater- en museumbezoek. Mijn carrière begon ik als Europees secretaresse in achtereenvolgens Koeweit, Oostenrijk en Australië. Daarna settelde ik mij in Nederland, maar van reizen houd ik nog steeds.

Hoe en wanneer ben je bij Public Support terecht gekomen? 

Tijdens de eerste corona lockdown werd ik benaderd door mijn toenmalige regiodirecteur Eugénie Geers voor een kennismakingsgesprek. Op kantoor werken mocht toen niet, dus dit gesprek vond plaats op een bankje in het park, waar het op een gegeven moment zo koud werd dat we een stukje zijn gaan wandelen. Er was meteen een klik. Vooral ‘werk met je hart’ sprak mij aan. Het feit dat iemand met veel ervaring niet gezien wordt als uitgerangeerd, maar juist als deskundig, als iemand die overal inzetbaar is en zich de werkzaamheden bij een nieuwe opdrachtgever snel eigen weet te maken. Na de (online) onboarding ben ik officieel aan de slag gegaan in februari 2021.

Ik heb bij een paar hele leuke opdrachtgevers mogen werken. Bij iedere functie leerde ik nieuwe dingen en heb ik fijne collega’s leren kennen, zowel bij Public Support als bij de opdrachtgevers. Verder heb ik bij een opdrachtgever gewerkt waarvan ik vooraf dacht ‘dat is niets voor mij’, maar dat had ik verkeerd ingeschat. Na een week voelde ik me daar als een vis in het water. Soms is het goed iets te proberen wat je jezelf niet ziet doen, maar wat wel blijkt te kloppen.

Hoe kijk je terug op je tijd bij Public Support? 

Ik kijk heel positief terug op mijn tijd bij Public Support. Ik heb veel kansen gekregen, veel geleerd, ben meer allround geworden en heb fijne mensen ontmoet. Met een aantal vakgenoten van Public Support heb ik het traineeship voor topsecretaresses mogen volgen. Tijdens dit traineeship werd een gevarieerd lesprogramma aangeboden, waarbij we zelf mochten meebeslissen op welke onderwerpen we graag dieper in wilden gaan.

Wat doe je nu?

Op dit moment werk ik als officemanager bij Kasteel Duivenvoorde. Ik werk in een prachtige omgeving met een klein team vaste collega’s en een groot team vrijwilligers waarvoor ik de coördinator ben.

Wil je nog iets meegeven aan onze huidige collega’s?

Als managementondersteuner bij Public Support kun je in vele keukens kijken. Je krijgt kansen om jouw horizon te verbreden. Net als je bij een opdrachtgever denkt ‘nu weet ik het allemaal wel’, komt er een nieuwe opdracht. Die afwisseling maakte het werken voor Public Support voor mij heel fijn. De mogelijkheid tot sparren met vakgenoten, die wat verder van jouw eigen werkplek afstaan, soms via de telefoon of WhatsApp, maar vaak op een van de informele bijeenkomsten zie ik als een toegevoegde waarde. Het belangrijkste: zorg dat je plezier hebt in wat je doet, dan kun je bergen verzetten.

Lieve collega’s,

Onze eigen Public Support-app is live!!!

Hier tref je de handleiding aan met hoe je de app kunt downloaden en hoe je kunt inloggen.

We denken dat de app heel gebruiksvriendelijk is, maar mochten er toch nog vragen zijn, dan hebben we twee Teams-sessies ingepland om jullie vragen te beantwoorden. Deze zijn op:

Vandaag – woensdag 17 januari 18:00 uur
Morgen – donderdag 18 januari 18:00 uur

Klik hier om deel te nemen aan de vergadering
Vergadering-id: 399 477 716 599

Wachtwoordcode: rwkfGF

 

Natuurlijk kun je ook altijd je vragen via een e-mail stellen via it@publicsupport.nl.
Veel plezier met het gebruik van de app!

Van de redactie
Van de redactie 17 januari 2024

Steeds meer organisaties kiezen voor een projectmatige aanpak van hun activiteiten. Daarbij werken verschillende afdelingen binnen een organisatie efficiënt en effectief samen voor een gezamenlijk eindresultaat. Iets een project noemen betekent echter nog niet dat er daadwerkelijk projectmatig wordt gewerkt. In de Schoevers-training Projectmanagement leer je wat projectmatig werken inhoudt en hoe je zelf een professioneel projectplan kunt opstellen en uitvoeren. Lijkt deze training je interessant? Je kunt je aanmelden via de Public Support Academy. Let op: Er zijn nog 6 plekken. Hieronder vind je alle informatie.

Doel en opzet van de training
In dit programma wordt aandacht besteed aan projectplanning en de communicatieve aspecten van een project. Goede communicatie vormt namelijk zeker de helft van het succes bij projecten. Je gaat meteen praktijkgericht aan de slag in deze boeiende training. Kenmerkend zijn de korte inleidingen die afgewisseld worden met veel praktijkgerichte oefeningen.

Projectmatig werken
• Kenmerken van projectmatig werken
• Rollen in een project
• Praktisch projectmatig werken

Projectplanning
• Het projectplan
De structuur en fasering van een project
• Het opzetten van een projectorganisatie

Projectvoortgang
• Aansturen, uitvoeren en bewaken van projecten
• Het afronden van een project
• Het borgen van het projectresultaat

Communicatie
• Een doeltreffende overlegstructuur
• Actielijsten en voortgangsoverzichten maken

Data
Dag 1: Vrijdag 15 maart 2024
Dag 2: Vrijdag 12 april 2024

Locatie
BCN Daltonlaan
Daltonlaan 100
3584 BJ Utrecht

Tijd
09:30-16:30 uur

Aanmelden
Je kunt je aanmelden via de agenda van de Public Support Academy

Van de redactie
Van de redactie 12 januari 2024

Op 17 januari gaat de Public Support-app live! Een lang gekoesterde wens om het voor jou nog makkelijker te maken om bijvoorbeeld een declaratie in te dienen, je uren in te sturen of je loonstrook te bekijken. Het aantal functionaliteiten zal gedurende het jaar nog verder worden uitgebreid.

De app komt zowel voor iOS als Android beschikbaar. Op 17 januari ontvang je een e-mail op je Public Support-e-mailadres met hoe je de app kunt downloaden en hoe en waarvoor je deze allemaal kan gebruiken.

Mocht je toch vragen hebben?
Mochten er, na het lezen van de e-mail, toch nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan kun je aansluiten bij één van de twee Teamssessies die wij voor je organiseren.

  • Woensdag 17 januari 18:00 uur
  • Donderdag 18 januari 18:00 uur

Teamslink

Klik hier om deel te nemen aan de vergadering

Vergadering-id: 399 477 716 599
Wachtwoordcode: rwkfGF

 

 

Van de redactie
Van de redactie 12 januari 2024

Wist je dat een oplader in het stopcontact brand kan veroorzaken? Met name bij niet-originele opladers bestaat het gevaar van brand, omdat deze snel oververhit kunnen raken. Bovendien zijn de onderdelen van dergelijke opladers vaak minder goed geïsoleerd, waardoor de opgebouwde hitte niet goed kan worden afgevoerd.

Als je opmerkt dat je oplader warm wordt terwijl hij in het stopcontact zit, is de kans groot dat deze defect is. Het wordt dan sterk aanbevolen om de oplader te vervangen door een nieuwe. Daarnaast is het belangrijk om te controleren of alleen het snoer of ook de connector warm wordt tijdens het opladen. In dat geval is het raadzaam voorzichtig te zijn en te overwegen een snoer of connector van betere kwaliteit aan te schaffen. Als extra voorzorgsmaatregel is het verstandig om de stekker uit het stopcontact te halen nadat het opladen is voltooid.

Behalve brandgevaar zijn er nog een paar redenen om je lader niet in het stopcontact te laten zitten:

Slijtage
Door je oplader alleen te gebruiken als je deze nodig hebt, verminder je slijtage. Slijtage van je oplader kan als gevolg hebben dat je oplader eerder kortsluiting kan maken én eerder kapotgaat.

Oververhitting
De meeste telefoons kunnen tegenwoordig niet meer ‘overladen’. iPhone opladers hebben tegenwoordig een instelling dat indien ze volledig zijn opgeladen, ze niet meer verder laden. Helaas hebben oudere opladers dit nog niet en dit kan oververhitting veroorzaken. Daarom is het verstandig om je apparaat direct uit de lader te halen als hij vol is.

Let op de kleintjes
De gemiddelde stroomprijs voor een kilowattuur voor 2024 is in Nederland 36 cent. Een wattuur kost dus 0,036 cent en de iPhone-lader gebruikt per dag 14,4 wattuur. Een lader in het stopcontact laten zitten komt neer op € 1,80 per jaar per oplader.

Milieu
Voor de kosten hoef je het misschien niet perse te doen, maar voor het milieu wel! Ondanks dat je maar een beetje stroom verbruikt, helpen alle beetjes om het stroomverbruik wereldwijd terug te dringen.