Afgelopen week mochten we 12 nieuwe collega’s verwelkomen in Lisse. Dit keer bestond de groep uit Interim secretaresses, Interim projectspecialisten en een collega voor de people& acquisition afdeling. Ook deze maand ging dat uiteraard gepaard met de nodige trainingen, lunches en uiteraard de overhandiging van de bloemen.

Namens iedereen bij Public Support willen we jullie van harte welkom heten en wensen we jullie enorm veel werkgeluk en plezier toe! ????

Weet jij iemand die ook perfect bij Public Support past? Let dan even op de extra verhoogde aanbrengbonus die tot het eind van het jaar actief is. Hier vind je meer informatie.

We hebben vorige week vrijdag een prachtige inspiratiemiddag gehad voor onze Interim projectspecialisten rondom het thema Klimaat en Energie. Met als sprekers Tim van Hattum en Daan Arkesteijn.

Hieronder vind je de aftermovie van deze geslaagde dag!

In de vijfde aflevering van Werk met je Hart – de podcast, ontvangt Casper, Jaap van Deurzen. Jaap (Rotterdam, 17 december 1952) is een voormalig crisis- en rampenverslaggever. Bijna 25 jaar gaat hij van de ene situatie naar de andere.

Een mooi gesprek over Kuifje, avonturen, menselijke verhalen in nare situaties, de enorme buigzaamheid en behulpzaamheid van mensen en de favoriete muziek van Jaap.

Je kunt de podcast beluisteren via onderstaande kanalen:
Spotify
Google Podcast

Veel luisterplezier!

Zoals je weet krijg je bij veel trainingen en opleidingen op Public Support Plaza een certificaat. Wij hebben gekeken naar wie nou de meeste certificaten heeft. En wat blijkt, collega Githa heeft maar liefst 50 certificaten behaald in de Academy! Wij zochten haar op.

Sinds 1 januari van dit jaar ben ik in dienst bij Public Support en momenteel ben ik bezig met mijn tweede opdracht. Dit betreft een interessante combinatie van werkzaamheden bij verschillende gemeenten en ik moet zeggen dat het me ontzettend goed bevalt. Na 20 jaar ben ik teruggekeerd naar mijn geboorteplaats in Noord-Limburg, samen met mijn twee dochters en trouwe hond en dat is werkelijk een zegen.

Dit brengt me meteen bij mijn tweede punt: leren en ontwikkelen zijn ontzettend belangrijk voor mij. We hebben een rotperiode achter de rug en trainingen hebben me daarin geholpen alles weer op de rails te krijgen. Gedurende die tijd heb ik de opleiding tot soul coach gevolgd.

Ik vind het heel fijn dat er dan ook veel focus ligt op persoonlijke ontwikkeling binnen de Academy. Ik kan deze cursussen zeker aanbevelen. Als secretaresse heb je veel vaardigheden redelijk onder de knie, maar het is cruciaal om jezelf persoonlijk te ontwikkelen en goed in je vel te zitten om deze vaardigheden effectief toe te passen. Dit vormt de basis.

Daarnaast zijn de communicatietrainingen naar mijn mening een echte aanrader. Zenden en ontvangen verloopt niet altijd vlekkeloos en effectieve communicatie kan soms een issue zijn. Al met al is er van alles te volgen en te ontdekken.

Vorige week vroegen we je naar een mooie, passende naam voor het voormalige Traineeship voor Secretaresses.

Je kon stemmen op de volgende benamingen:

  • Leergang voor ervaren Interim secretaresses
  • Meesterschap voor Interim secretaresses

Er zijn 90 stemmen binnengekomen tot vanochtend.

???????????? And the winner is … ????????????

Leergang voor ervaren Interim secretaresses

Deze naam kreeg 61 stemmen, tegenover 29 stemmen voor Meesterschap voor Interim secretaresses.

Bedankt voor je stem!

Het Cross Border Event was een groot succes en het was fijn een aantal van jullie daar te mogen ontvangen! We realiseren ons dat Maastricht voor velen van jullie niet naast de deur is en dat het een uitdaging was om deel te nemen.

Daarom hebben we een van de sprekers van die dag, en zeker niet de minste, bereid gevonden speciaal voor jullie haar presentatie nog een keer te geven.

Op 2 november om 19:30 uur geeft Ellen een webinar over haar dagelijkse werk op het ministerie van Algemene Zaken. Als iemand weet hoe het is om te werken in de publieke sector is het Ellen wel! Je kunt met een gerust hart zeggen dat zij haar hele carrière op plekken heeft gewerkt of nog steeds werkt die van maatschappelijk belang zijn.

Ellen neemt ons mee in de uitdagingen die haar werk met zich meebrengt. Dus heb jij altijd al willen weten hoe een ministerraad wordt voorbereid of wat de rol is van het secretariaat bij de algemene beschouwingen, meld je dan snel aan via deze link.

Heb je vooraf al een vraag voor Ellen? Stel die dan meteen bij je aanmelding! Afhankelijk van het aantal vragen zal de presentatie tot ongeveer 21:00 uur duren.

Het Cross Border Event was een groot succes en het was fijn een aantal van jullie daar te mogen ontvangen! We realiseren ons dat Maastricht voor velen van jullie niet naast de deur is en dat het een uitdaging was om deel te nemen.

Daarom hebben we een van de sprekers van die dag, en zeker niet de minste, bereid gevonden speciaal voor jullie haar presentatie nog een keer te geven.

Op 2 november om 19:30 uur geeft Ellen een webinar over haar dagelijkse werk op het ministerie van Algemene Zaken. Als iemand weet hoe het is om te werken in de publieke sector is het Ellen wel! Je kunt met een gerust hart zeggen dat zij haar hele carrière op plekken heeft gewerkt of nog steeds werkt die van maatschappelijk belang zijn.

Ellen neemt ons mee in de uitdagingen die haar werk met zich meebrengt. Dus heb jij altijd al willen weten hoe een ministerraad wordt voorbereid of wat de rol is van het secretariaat bij de algemene beschouwingen, meld je dan snel aan via deze link.

Heb je vooraf al een vraag voor Ellen? Stel die dan meteen bij je aanmelding! Afhankelijk van het aantal vragen zal de presentatie tot ongeveer 21:00 uur duren.

In de vierde aflevering van Werk met je Hart – de podcast, ontvangt Casper, Freek Landmeter. Freek is van beroep ingenieur en heeft na zijn loopbaan als projectingenieur en projectmanager de humanitaire kant gekozen. Eerst op grote schaal wereldwijd, later op kleinere schaal in Nederland.

Een prachtig gesprek over wat mensen beweegt, bruggen bouwen, het morele kompas, van betekenis kunnen zijn op allerlei manieren, en je verplaatsen in de ander.

Je kunt de podcast beluisteren via onderstaande kanalen:
Spotify
Apple Podcast
Google Podcast

Veel luisterplezier!

We zijn zoekende naar een mooie, passende naam voor het voormalige Traineeship voor Secretaresses.




Dit traject, opgesteld in samenwerking met Schoevers, ziet er als volgt uit; je werkt voor diverse opdrachtgevers, terwijl je jezelf verder ontwikkelt via ons gerenommeerde live trainingsprogramma. Hierin werk je samen met collega-secretaresses aan jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling. Daarnaast kun je onbeperkt gebruikmaken van ons online leerplatform, de Public Support Academy.

In de rubriek ‘De opdracht van …’ nodigen we iedere keer een Interimmer uit om te vertellen wie ze zijn en welke opdracht ze doen. Dit keer de opdracht van Interim secretaresse Sylvia Vink-Vermeulen. Sinds februari ondersteunt ze de directie van het Mauritshuis. Wij vroegen haar naar wat deze opdracht zo bijzonder maakt.

Wie is Sylvia?

Ik ben geboren in Boskoop, in een kwekersfamilie. Sinds 1986 woon ik aan de rand van Waddinxveen met heerlijk vrij uitzicht. Ik heb een tweeling die al jaren de deur uit is en geniet nu samen met mijn partner van een rijk sociaal leven. Ik ben een actief persoon, zowel op sportief gebied; ik tennis graag en fiets veel, maar ik heb ook andere werkzaamheden. Zo ben ik actief in de lokale politiek. Ik ben fractievoorzitter van een lokale partij en zit in de gemeenteraad in mijn woonplaats. Daarnaast hou ik van koken, ik lees graag en kan genieten van een goed glas, zeker als dit in goed gezelschap is!

Op welk project werk je?

Sinds februari ondersteun ik de directie van het museum Mauritshuis in Den Haag. Het is heel veelzijdig werk. Je staat er niet bij stil wat er allemaal bij een museum komt kijken en waarvoor van alles geregeld moet worden; de collectie schilderijen, de tentoonstellingen, de winkel, de brasserie, de beveiliging, het pand, de marketing, de evenementen, de rondleidingen en nog veel meer. Daarnaast is er nauw contact met partners in de omgeving en andere musea zowel in Den Haag als landelijke museumverenigingen. Ook de renovatie van het Binnenhof speelt een rol waarbij het Mauritshuis nauw betrokken wordt om de dagelijkse gang van zaken goed te laten verlopen.

Wat maakt dit project bijzonder?

Naast alle bovengenoemde werkzaamheden natuurlijk ook de werkomgeving. Een prachtige locatie in het hartje van Den Haag, aan het Plein naar het Binnenhof. Vanuit mijn kamer kijk ik uit over het voorplein van het Mauritshuis en de entree van het Binnenhof. En binnen in het Mauritshuis zelf is het natuurlijk ook fantastisch; de kunst en de inspanningen van alle collega’s om een bezoeker een mooie beleving te verzorgen. Dat geldt voor de ‘gewone’ museumbezoeker, de mensen die een evenement verzorgen of bezoeken, of de schoolklasjes die een workshop komen doen.

Wat geeft je voldoening in je werk?

Er is een hele goede samenwerking tussen de directie en mijn afdeling. Er is ruimte voor inbreng en goed overleg. Bovendien heb je met alle andere afdelingen te maken waardoor het werk heel divers is. Maar vooral merk ik dat je als ‘externe’ overal bij betrokken en gewaardeerd wordt. Dat zorgt voor een mooie interactie met de andere afdelingen en daar geniet ik van.

Wat waren mooie momenten tot nu toe?

Alle acties rondom het schilderij Het Meisje van Vermeer dit eerste half jaar. Toen ik in februari startte was de Vermeer tentoonstelling gaande in het Rijksmuseum. Daarvoor was ‘ons’ Meisje tijdelijk uitgeleend. Met alle collega’s hebben we daar de tentoonstelling bezocht. Maar ook waren er allerlei acties gaande in en vanuit het Mauritshuis rondom ‘het Meisje’ zoals De nieuwe Vermeer op tv, My girl with a pearl en Oog in oog met het meisje. Prachtig om te zien en mee te maken!

Wat neem je mee?

Ik merk vooral hoe belangrijk arbeidsvreugde is. Hoe belangrijk het is om in goede harmonie met collega’s samen te werken en op de hoogte te zijn van elkaars werk en belangen. Zeker in een omgeving waarbij zoveel verschillende belangen zijn. Goede en heldere communicatie met respect voor elkaars standpunten is hiervoor nodig. Dat geeft duidelijkheid en zorgt voor plezier in je werk.