Het Cross Border Event was een groot succes en het was fijn een aantal van jullie daar te mogen ontvangen! We realiseren ons dat Maastricht voor velen van jullie niet naast de deur is en dat het een uitdaging was om deel te nemen.

Daarom hebben we een van de sprekers van die dag, en zeker niet de minste, bereid gevonden speciaal voor jullie haar presentatie nog een keer te geven.

Op 2 november om 19:30 uur geeft Ellen een webinar over haar dagelijkse werk op het ministerie van Algemene Zaken. Als iemand weet hoe het is om te werken in de publieke sector is het Ellen wel! Je kunt met een gerust hart zeggen dat zij haar hele carrière op plekken heeft gewerkt of nog steeds werkt die van maatschappelijk belang zijn.

Ellen neemt ons mee in de uitdagingen die haar werk met zich meebrengt. Dus heb jij altijd al willen weten hoe een ministerraad wordt voorbereid of wat de rol is van het secretariaat bij de algemene beschouwingen, meld je dan snel aan via deze link.

Heb je vooraf al een vraag voor Ellen? Stel die dan meteen bij je aanmelding! Afhankelijk van het aantal vragen zal de presentatie tot ongeveer 21:00 uur duren.

In de rubriek ‘De opdracht van …’ nodigen we iedere keer een Interimmer uit om te vertellen wie ze zijn en welke opdracht ze doen. Dit keer de opdracht van Interimmer voor projecten Yara Rockx. Ze is inmiddels ruim een jaar bij Public Support in dienst en werkt bij de Werkorganisatie HLTsamen. Ze is daar campagnemanager/projectleider voor het MKB-transitieloket.

Wie is Yara?

Ik ben opgegroeid in Roosendaal en Den Haag. Ik woon nog steeds in Den Haag en ben hier erg gelukkig. Ik woon samen met mijn vriend en in januari verwachten wij een nieuwe huisgenoot, want wij krijgen een baby. In mijn vrije tijd sport ik veel en feest ik graag met mijn vrienden. Een erg sociaal leven.

Op welk project werk je?

Ik werk sinds een jaar bij Werkorganisatie HLTsamen. Dit zijn de gemeentes Hillegom, Lisse en Teylingen. Mijn project is voor deze gemeentes en de gemeente Noordwijk. Ik ben campagnemanager/projectleider voor het MKB-transitieloket. Dit houdt in dat ik het aanspreekpunt ben voor intern over het loket, organiseer evenementen voor ondernemers gericht op energie, maak campagneplannen gericht op specifieke doelgroepen (bijvoorbeeld op bedrijventerreinen), organiseer bijeenkomsten voor de partners van het loket, denk mee met marketing- en communicatieuitingen, houdt voortgangsrapportages bij en zorg voor goedkeuring van offertes. Dit is een energieloket voor ondernemers in de Duin- en Bollenstreek.

Wat geeft je voldoening in je werk?

Het contact met alle (in)directe collega’s en het meedenken aan verbeteringen of oplossingen.

Wat maakt dit project bijzonder?

Ik word erg vrijgelaten in mijn opdracht en heb vanaf het begin al veel verantwoordelijkheden. Daarnaast vind ik het erg leuk om voor vier gemeentes tegelijk te werken. Dit zorgt ervoor dat ik op veel verschillende plekken kom en veel verschillende ondernemers spreek.

Wat waren mooie momenten tot nu toe?

Op 7 december aanstaande organiseren we met het loket een groot evenement voor alle ondernemers in de Duin- en Bollenstreek onder de naam Oneindige Energie. De hele organisatie van zo’n groot evenement (plek voor 300 man) ervaar ik als erg leerzaam. Ik denk dat 7 december écht een kers op de taart van mijn opdracht is.

Wat neem je mee?

Ik neem vooral mee dat het oké is om fouten te maken en dat het belangrijk is om je mond open te trekken wanneer je denkt dat dit nodig is. Ik denk dat juist de frisse blik van jonge ambtenaren belangrijk is binnen een gemeente of andere overheidsinstantie. Ik hoop zelf dan ook kritisch te blijven kijken naar hoe er wordt gewerkt binnen een gemeente en niet altijd mee te gaan in ‘maar we doen het altijd al zo’.

In de rubriek ‘Kennismaken met …’ lichten we iedere keer één of meerdere Public Supporters uit om te vertellen wie ze zijn en wat ze doen. Dit keer nemen we een kijkje in het (werk)leven van Menno Moret. Menno is een kersverse aanwinst voor Public Support en heeft een paar weken geleden het people& support team versterkt. Wij zochten hem op!

Kun je jezelf voorstellen?

Ik ben Menno Moret, 36 jaar en heb een zoontje van drie (in co-ouderschap met zijn moeder). We wonen sinds twee jaar in Oegstgeest. Ik ben geboren in Oegstgeest maar opgegroeid in Limburg, vlakbij Maastricht, en heb daar Arbeids -en Organisatie Psychologie gestudeerd. Elke donderdag ben ik op pad met mijn zoontje Hugo en als ik tijd heb sport ik graag: van klimmen, naar de sportschool gaan, en fietsen (onder andere naar werk) tot padellen en zeilen. Sinds ik in Lisse op kantoor werk, kan tafeltennis ook aan het rijtje worden toegevoegd. Daarnaast houd ik van lezen, muziek luisteren of maken en uiteraard afspreken met vrienden en familie.

Hoe ben je bij Public Support terecht gekomen?

Jettie van people& acquisition heeft mij benaderd via LinkedIn toen ik zocht naar een nieuwe baan. Drie dagen later had ik een gesprek in Lisse en weer drie dagen later was het duidelijk dat iedereen groen licht gaf. Het is dus behoorlijk snel gegaan en het was meteen een fijne kennismaking!

Wat geeft je voldoening in je werk?

Het contact met alle (in)directe collega’s en het meedenken aan verbeteringen of oplossingen.

Hoe kijk je terug op je eerste weken?

Goed! Ik zou het liefst vanaf dag één volwaardig meedraaien, maar dit heeft nog wat tijd nodig. In ieder geval heb ik een warm welkom gehad bij Public Support, in het team en in een leuke en nuttige onboarding met een grote groep nieuwe collega’s.

Wat betekent Werk met je Hart voor jou?

Ik denk werken vanuit de overtuiging dat je voor iedereen wel iets kunt betekenen, van het beantwoorden van een vraag tot het stellen ervan, door te luisteren, of door iets ongevraagds. Open staan voor de ander is wat in mij opkomt.

Hij beklom de Himalaya-reuzen, stond op de top van de Mount Everest, de K-2 en de noordwand van de Jannu. Hij organiseerde expedities naar de Noordpool, Zuidpool, naar woestijnen en het Amazonegebied. Te gast in de tweede aflevering van de Werk met je Hart podcast: Edmond Öfner.

Een prachtig, aangrijpend gesprek, vol anekdotes, over samenwerken in de meest extreme omstandigheden. Want hoe blijf je dan in verbinding met elkaar?

Hieronder een fragment:

Je kunt de podcast beluisteren via onderstaande kanalen:
Spotify
Apple Podcast
Google Podcast

Veel luisterplezier!

Executive Secretaries, het werving en selectiebureau van Public Support, gaat sinds 15 september verder als Wijzienje. Een nieuwe naam, een nieuwe website en een nieuw logo. Dat zijn best wat veranderingen. Inmiddels zijn we een week verder en kijken we met Marjan de Vries, directeur van Wijzienje, terug op de totstandkoming.

Wat doet Wijzienje precies?
Wij vinden de gedroomde assistent voor directeuren en bestuurders die in vaste dienst treden bij onder andere de opdrachtgevers van Public Support. Dat luistert nauw omdat het toch een soort zakelijke verkering is die we tot stand moeten brengen. Los van het feit dat het een sterk vakmens moet zijn, is de klik essentieel. Als er sprake is van een symbiose dan zijn de directieassistent, bestuursassistent, managementassistent, PA, secretaresse of executive assistant (er zijn nogal wat functietitels), en de directeur, bestuurder of manager samen meer dan ieder voor zich. Dan vul je elkaar aan en kunnen beiden gaan vliegen.

Waarom de naam Wijzienje?
Eigenlijk zou ik dit willen toelichten door ons merkverhaal op onze website:

Ieder mens wil gezien worden. Het is het begin van alles. Kan je als een kind zo blij maken. En helpt je groot te worden. Groei mag dan uit jezelf komen, het zijn de liefde en aandacht van je omgeving die het voeden. Het koesteren van wat jou vleugels geeft. Van talent én van bezieling.

En kijk, dan gaat het ineens over hoe wij werving en selectie zien. Met oog voor de wereld om ons heen. Voor wat zin geeft in elke betekenis van het woord. Plezier en voldoening. Werken met je hart. Daarvoor zetten we alles op alles. Om opdrachtgevers en kandidaten blij te maken. En niet te vergeten onszelf.

Daar hebben we niet alleen alle skills en methodes voor, maar ook een zesde zintuig. Daarom heten we Wijzienje. En zijn we zo goed in het maken van de beste match. Tussen die ene specialist in support en die ene (maatschappelijk relevante) organisatie. Wil jij dat ook? Zie je waar je zijn wilt.

Welkom bij Wijzienje. Wij zien je graag.

Hoe was het proces?
De tijd was rijp na vijf succesvolle jaren van Executive Secretaries. Public Support levert inmiddels meer dan alleen secretariële Interimmers. Deze ontwikkelingen, gecombineerd met de wens om als Public Support-zus meer op eigen benen te staan, creëerde de behoefte om onder een nieuwe naam en met een eigen website verder te gaan. Samen met het reclamebureau hebben we onze werkwijze en ‘wie we zijn’ kunnen vatten in Wijzienje: Zien en matchen met ziel en zaligheid. Uit de vele reacties op onze rebranding blijkt dat kandidaten en opdrachtgevers zich herkennen in ons merkverhaal. Een groter compliment kun je ons niet geven!

Waar ben je het meest trots op?
Ik denk dat ik meest trots ben op hoe alles samenvalt en lijkt te kloppen met wat we belangrijk vinden en hoe we ons werk doen. Hoe ieder (Monica, Daniël, Désirée, Casper, Eugénie, het reclamebureau, de websitebouwers en ik) zijn rol had in ditproces.

Een van de mensen van ons reclamebureau verwoordde het mooi: ‘Je ziet het al voordat je het doorhebt, dit gaat werken.’

Hoe kunnen mensen met jullie in contact komen?
Bel of mail ons! Mij kun je bereiken op 06-51203264 en Eugénie op 06-29591790. Maar je kunt ons ook mailen op hallo@wijzienje.nl. Weet dat een lead voor de invulling van een vaste werkplek bij een opdrachtgever door ons altijd wordt beloond met een bonus van € 500,- bruto.

We zien je graag!

De komende periode organiseert Public Support twee zaterdagtrainingen waaraan al onze medewerkers mogen deelnemen om hun kennis op te frissen of te verrijken. Hieronder vind je alle informatie:

Training 1: Microsoft Teams – maximaal 15 deelnemers

Datum: zaterdag 21 oktober
Tijd: 10:00 tot 16:30 uur
Trainer: Vanessa Simons
Locatie: Online (via Microsoft Teams)

Tijdens deze training zal Vanessa Simons je meenemen in de nieuwste mogelijkheden binnen Microsoft Teams. Je leert hoe je optimaal kunt werken met dit programma. Zo wordt er ingegaan op onder andere: vergaderopties, wanneer gebruik je wat? Wie geef je welke rol en waarom? Hoe gebruik je in Teams PowerPoint met vertaalfunctie? Hoe doe je polls? En nog veel meer!

Training 2: Feedback en Conflictstijlen – maximaal 15 deelnemers

Datum: zaterdag 4 november
Tijd: 10:00 – 17:00 uur
Trainer: Roland Verheugd
Locatie: BCN Utrecht

In deze training leer je hoe je iemand feedback kunt geven met behoud van de relatie. Je leert door middel van de juiste gesprekstechnieken iemand op een respectvolle manier de spiegel voor te houden. Door regelmatig goede feedback te geven, ga je merken dat samenwerkingen steeds beter gaan.

Aanmelden
Wil je je inschrijven voor de training(en)? Neem dan een kijkje in de Agenda op de Public Support Academy. Heb je vragen of wil je meer informatie? Stuur dan een mailtje naar development@publicsupport.nl.

Afgelopen zaterdag vond het Cross Border Event plaats in Maastricht. Als trotste hoofdsponsor van dit geslaagde congres willen we jullie deze sfeerimpressie zeker niet onthouden. Nog één keertje nagenieten van deze mooie dag! ????

Ons zusje is volwassen geworden …

Het werving en selectiebureau van Public Support bestaande uit Marjan de Vries, Eugénie Geers-Klein Breteler en Désirée Sitskoorn heeft een nieuwe naam.

Executive Secretaries gaat vanaf vandaag verder als Wijzienje.

Wij zien je graag op de nieuwe website!

Bekijk hieronder de video’s van het Wijzienje-team en een aantal ‘kroonjuwelen’:

Marjan:

 

Désirée:

 

Rinske:

 

Anita:

 

 

Benieuwd naar alle video’s? Bekijk ze hier!

Directeur Marjan de Vries over de naamswijziging van Executive Secretaries naar Wijzienje:

Vijf jaar geleden startte Public Support met Executive Secretaries, het werving en selectiebureau dat de vaste werkplekken bij onze opdrachtgevers invult. Het is namelijk al sinds jaar en dag zo dat je als interim-kracht de vraag krijgt of je ‘wilt blijven’, omdat ze je zo goed, sterk, leuk en passend vinden. Public Support wil haar toppers niet kwijt, en dan komen wij dus in beeld.

Met velen van jullie hebben we de afgelopen vijf jaar regelmatig contact gehad omdat jouw opdrachtgever niet in staat was zelf de werving af te ronden voor de positie die jij tijdelijk invult. Of we hadden contact omdat jij onze allerbeste informatiebron bent op zo’n moment.

We hebben inmiddels ruim 120 geweldige vakmensen in secretariële ondersteuning gezocht en gevonden voor evenzoveel bestuurders en directeuren, en op die manier de ‘zakelijke verkering’ tot stand gebracht.

Vanaf vandaag gaan we als het kleine zusje van Public Support iets meer op eigen benen staan.

We zitten nog steeds in Lisse in het ‘groene kantoor in de hoek’, maar we markeren wel vijf jaar succes met een prachtige naamswijziging.