In de rubriek ‘Hoe is het nu met?’ nemen we contact op met oud-collega’s. Dit keer is het de beurt aan voormalig Interimmer voor projecten Joris Moes. Joris was in dienst bij ons tot ongeveer een jaar geleden en heeft een stuk of vijftien opdrachten bij voornamelijk gemeenten vervuld. Wij gingen bij hem langs om te vragen hoe hij zijn tijd bij Public Support heeft ervaren en naar wat hij nu doet.

Het theater, waar je droomt met je ogen open.

 

Kun je jezelf voorstellen? 

Ik ben Joris Moes, deze zomer 30 jaar geworden en samen met mijn partner Dennis woon ik in de mooie vestingstad IJsselstein (Utrecht). Ja, we staan in de top 50 van mooiste vestingsteden van Nederland. Ik ben er opgegroeid en woon en werk er nu ook met heel veel plezier.

Mijn grootste passie is theater. Naast mijn werk sta ik veel op het toneel in verschillende voorstellingen. Ik zing en ik ben dit jaar ook voorzitter geworden van een grote theaterstichting in IJsselstein, genaamd Kwibus. Wij maken producties over vrolijke en serieuze onderwerpen met mensen van alle leeftijden en achtergronden. Dit alles in ons eigen theater Pantalone wat volledig draait op vrijwilligers. Hoe gaaf is dat!

Hoe en wanneer ben je bij Public Support terecht gekomen?

In 2018 ben ik via een kennis in contact gekomen met Public Support. Ik stond als basisschoolleerkracht voor de klas maar ik was niet gelukkig met dit werk. Ik wilde heel graag wat anders, maar ik wist niet zo goed wat. Dus toch mijn baan opgezegd en op zoek naar iets ‘nieuws’. Na wat kleine opdrachten in de culturele sector vond ik dat ‘nieuwe’ bij Public Support. Ik werd hartelijk ontvangen en kon gelijk aan de slag.

Welke opdrachten blijven je bij?

Ik ben binnengekomen bij Public Support als Interimmer voor projecten maar uiteindelijk heb ik vooral gewerkt op de griffie als griffiemedewerker en als raadsadviseur. Mijn laatste opdracht bij de griffie van de raad van Apeldoorn blijft mij toch wel het meeste bij. Ik heb veel diverse taken opgepakt van secretariële ondersteuning tot advies en technische ondersteuning. Waar het nodig was, sprong ik bij. Een groot team met fijne collega’s om mee samen te werken, die ik nu ook nog geregeld spreek. Allemaal met een hart voor de lokale democratie.

Hoe kijk je terug op je tijd bij Public Support?

Ik kijk met ontzettend veel plezier en dankbaarheid terug op mijn tijd bij Public Support. Van Cindy Lans kreeg ik de kans om de overstap te maken en mijzelf op een ander vlak verder te ontwikkelen. Door de vele cursussen, opdrachten en het netwerk wat ik kon opbouwen, sta ik nu waar ik sta.

Wat doe je nu?

En toen kwam er een kans voorbij die ik niet kon laten schieten. Ik was niet van plan om te vertrekken bij Public Support maar ik kon een stap maken in mijn loopbaan en ook nog in mijn eigen woonplaats. Wie wil dat nou niet? Ik in ieder geval heel graag.

Dus inmiddels ben ik alweer bijna een jaar in dienst bij de raad van IJsselstein als raadsadviseur/plaatsvervangend griffier. Met een team van drie zetten wij ons in voor de raad en inwoners van IJsselstein. Ik wandel in vijf minuten naar kantoor en kan mijn werk goed combineren met al mijn andere activiteiten zoals sport en mijn theaterwerk.

Wat betekent ‘Werk met je Hart’ voor jou?

Dingen doen waar je blij van wordt en vertrouwen op je gevoel. En dat zeg ik met een grote glimlach op mijn gezicht, want dat lukt mij aardig. Als je dat kan dan werk je wat mij betreft met je hart. Ik heb het geluk dat ik mijn werk goed kan combineren met al mijn nevenactiviteiten. Dat levert een drukke agenda op, maar daar krijg ik ook energie van. En die energie zet ik weer in voor de lokale democratie van IJsselstein en tegelijkertijd ook voor ons prachtige theater.

Ik ben trots op onze raad die zich inzet voor de inwoners van IJsselstein en ik ben ook trots op al die vrijwilligers in ons theater die ervoor zorgen dat het publiek een fantastische avond uit beleeft en kan dromen met hun ogen open. Ik heb het leven lief!

De Public Support Academy kent honderden e-learnings, podcasts en webinars. De meeste trainingen zijn gericht op het ondersteunen in je functie en werkzaamheden. Deze trainingen doen jullie al volop. Super! Dit keer hebben we er een paar geselecteerd waar je niet alleen in je werk, maar ook daarbuiten veel aan hebt. Het thema van deze week is: Nederlandse taal

Training 1: Snellezen – 2 uur
Veel leeswerk, vakliteratuur, e-mails en tijdgebrek. Je wordt dagelijks overspoeld met informatie en de tijd om het allemaal te lezen, laat staan verwerken, is er niet altijd. Met deze cursus leer je je leessnelheid verdubbelen.

Training 2: Nederlands foutloos schrijven – 5 uur
Foutloos schrijven is voor iedereen van belang. In deze cursus zetten we de meest gemaakte fouten op een rijtje. Geen dt-fouten meer en je leert alles over werkwoordspelling, bijvoeglijk naamwoorden, aaneenschrijven en woordtekens. Na het volbrengen van deze training ben jij een taalvirtuoos! ????

Training 3: Zakelijk schrijven met resultaat – 1 uur
Schrijven is onmisbaar in ons werk. We schrijven elke dag en voor allerlei doeleinden. Maar hoe effectief zijn je teksten? Komt de boodschap écht over? Het doel van deze cursus is om het resultaat van zakelijke teksten te vergroten. Deze cursus is dus bedoeld voor iedereen die zakelijke teksten schrijft en daar meer ‘rendement’ uit wil halen.

In onderstaand document vind je alles rondom declaraties van onder andere de computerbril / beeldschermbril, een hotelovernachting, een maaltijd en de thuiswerkvergoeding. Heb je aan de hand hiervan vragen? Neem gerust contact op met de afdeling finance.

Ben jij klaar om je secretariële horizon te verbreden en je persoonlijke netwerk te laten groeien? Dan hebben wij iets speciaals voor jou! Voor het aankomende Cross Border Event voor Secretaresses op 16 september 2023 in Maastricht, geven we 5×2 kaartjes weg + een goedgevulde goodiebag. ????

???????????? ???????????? ???????? ?????????????????????????????????????
1️⃣ Geef dit bericht een like.
2️⃣ Tag een collega, vriend of vriendin in de reacties die volgens jou ook zou moeten deelnemen aan het Cross Border Event. Samen de grenzen verkennen is namelijk nog leuker.
3️⃣ Laat in de reacties achter wat ‘Werk met je Hart’ voor betekent. De meest inspirerende reacties winnen!

???????????? ???????????? ???????? ?????????????????????????
De gelukkige winnaars van deze actie ontvangen:
• Twee tickets, voor jou en degene die je meeneemt, voor het Cross Border Event op 16 september in Maastricht
• Twee goedgevulde goodiebags die je kunt ophalen bij de stand van Public Support

???????????????????????????????????????????? ????????????????:
• Actieperiode: 22 augustus 2023 tot en met 3 september 2023
• Winnaar bekendmaking: 4 september 2023

Meer info over het event? -> crossborderevent

Doe mee, laat je inspireren en maak kans op een prachtige ervaring! ????

 

In de rubriek ‘Kennismaken met …’ lichten we iedere keer één of meerdere Public Supporters uit om te vertellen wie ze zijn en wat ze doen. Dit keer nemen we een kijkje bij onze collega Renée Gabriels. Renée heeft een prachtige reis binnen Public Support gemaakt. Ze heeft namelijk de stap gemaakt van Interimmer voor projecten naar Interim jurist. Reden genoeg om haar eens op te zoeken.

Wie is Renée?

Ik ben een 35-jarige Brabantse. Ik ben geboren en getogen in Bergen op Zoom en opgroeiend met de Brabantse gezelligheid en vastenavend (=carnaval ????) zie ik mezelf ook niet gauw ergens anders wonen. Samen met mijn man en onze zestienjarige kat woon ik nog steeds met volle tevredenheid in Bergen op Zoom. Ik hou van lezen, fotograferen, tijd doorbrengen met vrienden en familie en puzzelen in allerlei varianten. Mede om die laatste reden ben ik ook HBO-rechten gaan sturen aan de Juridische Hogeschool in Tilburg en mag ik mezelf jurist noemen.

Hoe ben je bij Public Support terecht gekomen?

Dat is nogal een verhaal haha. Laat ik dan maar bij het begin beginnen. Een hele goede vriendin van de middelbare school (Annet van der Reest-Vroegop) werkte al een tijd voor Public Support en was heel enthousiast. Met al die enthousiaste verhalen in mijn achterhoofd besloot ik een open sollicitatie te sturen. Voordat ik het wist had ik Bea Halewijn aan de telefoon en hadden we een afspraak voor een kennismakingsgesprek. De datum vergeet ik nooit meer: 1 juli 2020, vrij vroeg aan de start van de Corona-pandemie. Bea en ik hadden een heel fijn gesprek en een onmiddellijke klik, maar gezien de onzekere vooruitzichten met Corona kon Bea niets beloven. In oktober 2020, kreeg ik ineens een telefoontje van Bea. Of ik interesse had om deel te nemen aan een traineeship in een (toen) nieuwe vorm: twee weken online training, gevolgd door zes weken werken in de vorm van een werkervaringsplaats bij een willekeurige gemeente. Mijn antwoord was uiteraard volmondig ja! De rest is geschiedenis kun je wel zeggen ????

Welke opdrachten heb je gedaan?

Gemeente Dongen – werkervaringsplaats (december 2020-januari 2021)

Hier heb ik geholpen bij het verzamelen van informatie voor een audit en nog wat andere kleine vraagstukken. Dit vond ik erg leuk omdat ik door deze opdracht bij alle afdelingen kon aankloppen en zo kon leren welke afdeling waar verantwoordelijk voor is. Leuk en leerzaam voor een nieuwsgierig iemand zoals ik.

Gemeente Loon op Zand – medewerker KCC (klant contactcentrum) (januari 2021-juli 2022)

Mijn eerste echte opdracht. Deze opdracht heeft uiteindelijk 1,5 jaar geduurd. Hier heb ik superveel geleerd. Niet alleen over het omgaan met inwoners (geloof me, je maakt genoeg mee aan de telefoon ????), maar ook over de gemeente als geheel, de verschillende afdelingen en de verantwoordelijkheden.

Het is speciaal, bijzonder, hartverwarmend en uniek. Public Support weet ons als collega’s echt met elkaar te binden.

 

Gemeente Loon op Zand – projectmedewerker gemeenteraadsverkiezingen 2022 (februari 2022-maart 2022)

Hier heb ik samen met een collega van de servicedesk met name praktische ondersteuning geleverd. Denk aan het inrichten van de kieslocaties, de planning daarvan afstemmen met de buitendienst en locatie, het regelen van de catering en opvragen van diverse offertes. Ik vond het echt leuk om weer een hele andere kant van de gemeente te zien.

Gemeente Loon op Zand – projectmedewerker Omgevingswet (januari 2022-december 2022)

Vanuit mijn achtergrond als jurist en mijn interesse in dienstverlening, ben ik betrokken geraakt bij de invoering van de Omgevingswet. Met name vanaf juli 2022 ben ik me gaan richten op het laten aansluiten van de Omgevingswet aan het gewenste niveau van dienstverlening dat Loon op Zand daarbij voor ogen had. Dit heeft geresulteerd in een FAQ voor het KCC, een Omgevingswet woordenlijst, de uitwerking van enkele toepasbare regels in B1 taalniveau en een opzet voor een interne opleiding over wat voor veranderingen de komst van de Omgevingswet met zich mee zal brengen.

Gemeente Moerdijk – projectondersteuner Omgevingswet (januari 2022-december 2022)

Voor de gemeente Moerdijk ben ik aan de slag gegaan als projectondersteuner. Na het KCC wilde ik graag meer inhoudelijk werk en Bea heeft zich ervoor ingezet om dat ook te vinden. Hoewel de werkzaamheden vooral praktisch van aard waren, heb ik ook hier veel geleerd. Ik zag van dichtbij alle stappen die gezet moeten worden voor het invoeren van de Omgevingswet, hoeveel werk er verzet moet worden vanuit de gemeente en welke uitdagingen er nog staan te wachten om dit intern met alle afdelingen te realiseren. Wat ik hier vooral leuk vond, was het samenspel met inwoners aan de ene kant en het bestuur aan de andere kant.

Gemeente Veere – juridisch adviseur Dienstverlening (februari 2023 – )

Mijn huidige opdracht. Als juridisch adviseur Dienstverlening vertegenwoordig ik het college in bezwaar- en beroepszaken met betrekking tot omgevingsvergunningen. Daarnaast ben ik aanspreekpunt/vraagbaak voor alle collega’s die vragen hebben over de juridische kant van een dossier. Tot slot ben ik ook betrokken bij het coördineren en uitvoeren van WOO-verzoeken.

Je ging Interimmer voor projecten naar Interim jurist. Hoe was dit traject?

Heel geleidelijk en tegelijkertijd ontzettend snel. Ik kreeg een uitnodiging van Stephany (Klaassen, red.) voor een kennismakingsgesprek. Bea wist dat ik graag door wilde groeien en had op voorhand al gevraagd of ik dat leuk zou vinden. Bij mijn beste weten zou ik te horen krijgen wat Interim juristen doet en zouden we samen kijken of ik met collega’s hier en daar een aantal dagen mee zou kunnen lopen. Wat schetst mijn verbazing: het is een volwaardig kennismakingsgesprek voor de functie van Interim jurist. Het is maar goed dat ik dat van tevoren niet wist, anders was ik veel te zenuwachtig denk ik haha. Zo is het gelopen dat ik per 1 januari 2023 ben overgestapt van Interimmers voor projecten naar Interim jurist. Dit dankzij al het werk dat Bea voor mij heeft gedaan en de kans die ik heb gekregen van Stephany, Tenay en Renske ❤️. Dank voor jullie vertrouwen, ik hoop dat ik de verwachtingen waarmaak.

Wat zijn je leukste ervaringen tot nu toe bij Public Support?

Waar ik meteen aan denk, dekt de lading niet met alleen leuk, het is meer dan dat. Het is speciaal, bijzonder, hartverwarmend en uniek. Public Support weet ons als collega’s echt met elkaar te binden. Is het een feest, een regio/Legal bijeenkomst of een training: ik heb altijd het gevoel dat ik met collega’s en gelijkgestemden ben. Ondanks dat ik niet dagelijks met hen samenwerk, herken je elkaar gelijk.

En het feit dat ik vorig jaar mijn verjaardag heb kunnen vieren op het Summer of Love feest blijft een leuke herinnering! ????

De Public Support Academy kent honderden e-learnings, podcast en webinars. De meeste trainingen zijn gericht op het ondersteunen in je functie en werkzaamheden. Deze trainingen doen jullie al volop. Super! Echter vinden we het leuk om eens in de zoveel tijd trainingen uit te lichten waarvan je misschien niet weet dat de Public Support Academy deze aanbiedt. Dit keer hebben we er een paar geselecteerd rondom het thema: vitaliteit

Training 1: Weg met de vakantiekilo’s!
Vakantiekilo’s … hoe kom je er vanaf? Verschillende factoren spelen hierbij een rol: voeding, beweging, ontspanning, stress en slaap. Ook thuiswerken heeft impact. Lifestylecoaches Angela Ruizeveld en Sandra van de Geer geven jou in deze webinar handvatten om af te vallen.

Training 2: Top 10 kantooroefeningen
De hele dag achter je bureau zitten is slecht voor je gezondheid. Daarmee vertellen we je waarschijnlijk niets nieuws. Deze video biedt je 10 verschillende kantooroefeningen die je kunt doen om even achter je bureau vandaan te gaan. Daarbij verzekeren we je dat deze oefeningen gepaard gaan met een lach! ????

Training 3: Slaap-apps
Doordat we steeds meer weten over slaap, zijn apps die je helpen en ondersteunen bij een goede nachtrust steeds beter geworden. Er is veel onderzoek verricht naar wat bevorderlijk is voor de nachtrust en wat je daarbij kan helpen. In deze cursus word je meegenomen in de wereld van slaap-apps.

Ondanks dat we proberen al jullie vragen te beantwoorden in de rubriek Werkgemak kan het zijn dat er nog iets onduidelijk is gebleven. Dan is het fijn om te weten wie je kunt bellen met welke vraag:

Waar kun je terecht met je vraag?

Op het kantoor in Lisse werken verschillende teams. Op deze pagina kun je alle teams en de vragen die je ze kunt stellen terugvinden. Hieronder vind je de belangrijkste informatie op een rij:

commercial support (CS) | T 088-1204100 | cs@publicsupport.nl

Het team van commercial support ondersteunt bij de commerciële activiteiten en is daarmee het eerste aanspreekpunt voor de regiodirecteuren. Ook jij kunt hier terecht met vragen over onder andere cv-updates, urenstaten, overuren en andere aan jouw opdracht gerelateerde vragen.

people& support | T 088-1204120 | hr@publicsupport.nl

Voor alle vragen over jouw in dienst, uit dienst, je personeelsdossier, leaseauto, werkgeversverklaringen, salaris, loonstroken, pensioen, verzekeringen, verzuim en alle andere vragen die te maken hebben met jouw arbeidsovereenkomst.

people& development | T 088-1204120 | development@publicsupport.nl

Het team van people& development is verantwoordelijk voor de maandelijkse onboarding en trainingen. Zij voorzien jou van een inlog voor de Public Support Academy, het platform voor alle online trainingen.

people& acquisition | T 088-1204100 | solliciteren@publicsupport.nl

Het team van people& acquisition is verantwoordelijk voor de instroom van nieuwe collega’s. Ze verzorgen informatiebijeenkomsten en allerhande wervingsactiviteiten om continu in contact te zijn met de juiste kandidaten. Ze kunnen jullie hulp gebruiken en mocht jij een nieuwe collega aanbrengen, dan staat daar een mooie bonus tegenover.

people& communication & events | T 088-1204100 | redactie@publicsupport.nl en events@publicsupport.nl

Het team van people& communication & events houdt de website, Public Support Plaza en De Club up-to-date, doen de huisstijlbewaking, verzorgen alle interne en externe communicatie en verzorgen de organisatie van de (regio)bijeenkomsten.

finance| T 088-1204100 | finance@publicsupport.nl

Dit team is onder andere verantwoordelijk voor de boekhouding, salariëring en de jaarverslaggeving, maar ook voor de controle van de urenstaten, de facturatie en jullie declaraties.

it | T 088-1204130 | it@publicsupport.nl

Onze collega’s van it zorgen voor het up-to-date en live houden van onze systemen en de soft- en hardware. Daarnaast regelen ze de uitgifte van laptops en andere devices, het aanmaken van e-mailadressen en inloggegevens voor Public Support Plaza en ondersteuning bij softwarematige vragen.

Bekijk hier de nieuwe maandupdate van augustus.

Veel kijkplezier!

Van de redactie
Van de redactie 11 augustus 2023

Een tropisch virus opgelopen? Gestruikeld over een strandbedje? Uitgegleden bij het zwembad? Het kan helaas zomaar gebeuren. Elk geval waardoor jij niet meer onbezorgd kunt genieten van jouw vakantie en een bezoek moet brengen aan een (huis)arts of een paar dagen gekluisterd bent aan jouw accommodatie, wordt door ons gezien als verzuim.

Voor een ziekmelding vanaf jouw vakantieadres in Nederland of het buitenland hebben we dezelfde spelregels als voor een ziekmelding vanaf jouw huisadres. Verzuim dat ontstaat op vakantie meld je zo snel mogelijk bij jouw regiodirecteur en people& support via hr@publicsupport.nl. Daarnaast vragen wij je om een medische verklaring van een lokale huisarts. Die verklaring bevat de volgende gegevens:

• De aard van de ziekte.
• Het verloop van de ziekte.
• De ingestelde behandeling.
• Een verklaring van medische ongeschiktheid tot reizen (als dit van toepassing is).

Na terugkomst overhandig je deze medische gegevens aan de arbodienst. Als je geen medische verklaring kunt overhandigen, dan kan het zijn dat de ziekte-uren als vakantie-uren worden gezien. Dit zal altijd in overleg tussen jou en jouw regiodirecteur gaan.

Ben je op jouw vakantieadres lastig te bereiken? Geef dit dan door aan jouw regiodirecteur en people& support. Wij denken dan graag met je mee voor een oplossing. Je kunt bij slechte bereikbaarheid ook eventueel zelf contact opnemen met onze arbodienst ArboConcern. Dit kan via info@arboconcern.nl of 071 – 401 81 41.

Meer informatie over verzuim kun je hier vinden.

Naast gezond willen we uiteraard ook dat je veilig jouw vakantiebestemming bereikt. Mocht je er voor kiezen om met de leaseauto op vakantie te gaan, check dan voor alle zekerheid onderstaande links:

Autopech op vakantie

Informatie over je leaseauto

Heb je nog vragen? Laat dit ons gerust weten via hr@publicsupport.nl of 088 -1204 120.

 

In de rubriek ‘Kennismaken met …’ lichten we iedere keer een Public Supporter uit om te vertellen wie ze zijn en wat ze doen. Dit keer een interview met regiodirecteur Bea Halewijn. Deze Brabantse is sinds 2017 in dienst bij ons. Ze is regiodirecteur bij de business unit Interimmers voor projecten, voorheen Young Support. Wij gingen bij haar langs.

Wie is Bea?

Ik ben woonachtig in een buitengebied van Den Bosch en trots op mijn creatief en ‘natuur/dierliefhebbend’ gezin die ook in deze branche werken en studeren.

In het gezin ben ik zelf niet de praktische “creaBea” maar hoop wel bij te dragen aan creatieve oplossingen zowel zakelijk als privé ????. Ik geniet van onze honden en natuurlijke woonomgeving. Daarnaast laad ik op door te wandelen en doe ik aan yoga en een fanatiek pot tennis. Ook hou ik ervan om onder het genot van een hapje en drankje de Brabantse gezelligheid samen met familie en vrienden te vieren.

Na mijn schoolperiode ben ik zoekende geweest in mijn loopbaan en heb ervaren dat praktisch werken en leren een mooie manier is om te ontdekken waar mijn kwaliteiten en ontwikkelpunten liggen. Ook ervaar ik op deze manier waar ik blij van word. Deze ervaringen kon ik delen met mijn startende talenten in mijn team tijdens hun traineeship. Ik kwam na wat omwegen tot de ontdekking dat de jas van ‘arbeidsbemiddelaar’ mij goed past. Ik ben van nature nieuwsgierig wat mensen en organisaties bewegen en vind het fijn om hierin een bemiddelende rol te spelen en mensen verder te brengen in hun toekomst van werk- en levensgeluk. Ik ben ruim 25 jaar werkzaam in de detacheringsbranche en heb het geluk gehad om een fijn, loyaal netwerk te mogen opbouwen in Noord-Brabant en Zeeland en in zowel het bedrijfsleven als de publieke sector. Op basis van wederkerigheid ervaar ik dat mensen uit mijn netwerk mij soms nog na tien jaar benaderen voor een hulpvraag. Hieraan beleef ik veel plezier.

Hoe ben je bij ons terecht gekomen?

Vanuit mijn vorige werkgever had ik een fijne samenwerking met een aantal UWV-Adviseurs in Noord-Brabant. Toen ik vanuit mijn rol bij Adecco Top Secretaries aan een groep werkzoekende secretaresses een presentatie gaf bij UWV ‘s-Hertogenbosch, hoorde ik toevalligerwijs het verhaal van Public Support. Dit werd door Marinel van de Velde en oud-collega José Brus gepresenteerd. Zo ontstond de eerste trigger en kennismaking met dit mooie bedrijf. Vervolgens raakte ik een aantal maanden later met José Brus tijdens een NVD-bijeenkomst in gesprek. Zij gaf aan dat Public Support op zoek was naar een regiodirecteur die in het zuiden van het land een team wilde gaan bouwen binnen projecten. Zij zag in mij een potentiële kandidaat.

Het balletje is gaan rollen en heb ik deze uitdagende pioniersrol, waarin ik de kans kreeg om een team en nieuw netwerk in de publieke sector te gaan bouwen, met beide handen aangegrepen. Ik heb hier tot op heden geen moment spijt van.

Young Support is groeiende naar Interimmers voor projecten. Hoe is dit traject?

In 2017 ben ik (toen nog zonder een afdeling people& acquisition) een projectteam in mijn werkgebied gaan bouwen met veel diversiteit qua opleidingen, ervaringen en interesses.  De gezamenlijke deler en insteek was/is vanuit een intrinsieke motivatie je in te zetten, te groeien binnen de publieke sector en op projectmatige wijze een bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Ik merkte dat Public Support al een goede naam had bij gemeentes binnen het secretaressevak en dit hielp zeker in de opbouw. Voor mij een extra uitdaging om deze markt te verbreden en te verdiepen om voor onze startende talenten zo’n divers mogelijk type projecten en opdrachtgevers binnen de (semi)overheid te kunnen bieden. Prachtig om te ervaren dat onze teams een groei hebben gemaakt op zowel persoonlijk als zakelijk gebied. Van junior naar medior/senior en qua kwaliteiten en vaardigheden en dat we dit samen met hen en onze opdrachtgevers hebben kunnen bereiken. De naam Young Support dekt daarom niet meer geheel de lading en de nieuwe titel “Interimmers voor projecten” geeft voor ons gevoel meer recht aan onze expertise in huis.

Vanuit mijn liefde voor “groen” ben ik enthousiast dat we vanuit Interimmers voor projecten vanaf dit najaar focus gaan aanbrengen richting Klimaat & Energie. Voor de energietransitie gaan we met onze huidige Interimmers, toekomstige collega’s en opdrachtgevers een toekomst creëren en bouwen aan een groenere, schonere en duurzamere omgeving en werken aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Het is onwijs mooi om hieraan een steentje te mogen bijdragen!

Wat geeft je voldoening in je werk?

Ik vind het fijn om de mens achter het cv te leren kennen en te luisteren naar hun verhaal en wensen. Een werknemer vinden, binden, boeien, groeien en laten bloeien in samenwerking met opdrachtgevers geeft mij veel voldoening. Ik geloof dat vanuit principe ‘’Kennis, Passie en Lef’’ iemand potentie heeft zich te ontplooien en een waardevolle bijdrage kan leveren binnen een organisatie. Als ik hierin de verbindende rol binnen mijn netwerk kan spelen dan geeft me dit veel vreugde.

Wat zijn je leukste ervaringen tot nu toe?

Afgelopen jaren heb ik mogen ervaren dat talenten uit mijn team zijn gegroeid en mooie stappen hebben gemaakt op zowel zakelijk als persoonlijk vlak. Ik vind het leuk dat ik hierin een rol heb gespeeld en we samen deze weg hebben bewandeld. De dankbaarheid en lieve kaarten die ik heb mogen ontvangen zijn voor mij de kers op de taart. Dat bevestigt voor mij dat ik onze missie van “Werk met je Hart” heb kunnen waarmaken. Een mooi voorbeeld is dat Renée Gabriels uit mijn team, na twee jaar een doorstroom heeft gemaakt naar onze businessline Interim juristen. Hiervoor kom ik zogezegd mijn bed uit. Daarnaast zijn onze feestelijke (regio)bijeenkomsten en congressen altijd erg gezellig. Ik vind het heel mooi om hier de samenhorigheid van onze organisatie te voelen.