IMA Nederland en NVDM, dé twee vakverenigingen van ondersteuners in Nederland, organiseren samen het Cross Border Event. Een prachtig event waar Public Support graag haar steentje aan bijdraagt.

Deze dag staat in het teken van inspiratie, ontwikkeling en netwerken met interessante keynote-speakers en interactieve workshops.

Omdat ontwikkeling hoog bij ons in het vaandel staat, kun je hier gratis aan deelnemen. Kies voor de optie “Ik meld me aan als” -> Interimmer bij Public Support, dan worden er geen kosten in rekening gebracht. Mocht je bij het diner willen aansluiten, dan zijn die kosten voor eigen rekening, zo ook een eventuele hotelovernachting.

Wij zouden het leuk vinden om ook jou te zien en te spreken! Zien we je daar?

???? 16 september 2023
????MECC Maastricht
???? https://lnkd.in/eexhgbJf

 

 

We hopen dat je het niet nodig hebt, maar we vinden het wel goed dat je weet wie onze vertrouwenspersoon is en hoe je contact met haar kunt opnemen in het geval dat nodig is.

Tonny Lips is de onafhankelijke, externe vertrouwenspersoon die wij hebben gevraagd jullie aanspreekpunt te zijn als jullie een probleem ervaren. Zij staat voor jullie klaar als je tegen zaken aanloopt die je niet met je regiodirecteur of leidinggevende kunt bespreken. In deze video legt Tonny precies uit hoe en wanneer jij een beroep op haar kunt doen.

Gesprekken met Tonny zijn altijd vertrouwelijk en worden niet gedeeld met jouw regiodirecteur of Public Support.

Je kunt Tonny bereiken via onderstaande contactgegevens:

E-mail: t.lips@de-vertrouwenspersoon.nl
Mobiel: 06-40584881

(Bellen kan ook in de avond. Als het niet uitkomt, neemt ze niet op)

 

 

Zoals jullie misschien wel weten organiseren we geregeld netwerkborrels voor (oud) secretaresses, managementassistenten en personal assistants door heel Nederland. Het doel van deze borrels is om te netwerken met vakgenoten en ervaringen met elkaar te delen. Dit onder het genot van een hapje en een drankje. Kom je ook?

Hieronder de data van de komende bijeenkomsten.

Heel graag tot dan!

Nijverdal – 6 september – Aanmelden

Rijswijk- 6 september – Aanmelden

 

 

 

 

Zoals Casper jullie heeft gepresenteerd tijdens de zomerbijeenkomsten zal de term Supporters worden aangepast naar Interimmers (wil je de presentatie nog een keer terugkijken, klik dan hier).

Al een tijdje waren we op zoek naar een oplossing voor het beter, helderder aanduiden van wat en wie we precies bieden. Het woord detachering wordt niet altijd goed begrepen. Daarnaast voelt de betiteling Supporters ook steeds minder goed voor de toppers die we vertegenwoordigen. Tijd voor een nieuw kernwoord dat wel helemaal recht doen aan wie we zijn. Dat woord is: interim.

Hiermee maken we voor eens en altijd duidelijk dat wij in tijdelijke, wisselende werkplekken doen. Door dit toe te voegen aan onze naam en alle professionals die wij aanbieden, krijgt alles meteen een flinke upgrade. Interim duidt op professionaliteit, kwaliteit, ervaring, flexibiliteit en tal van andere pluspunten waar wij als PS graag voor staan.

Het helpt ook om onze professionals beter en eenduidiger te profileren. We nemen afscheid van benamingen als TopSecretaresses, Young Supporters en Legal Supporters. Voortaan zullen we het hebben over (Public Support) Interim secretaresses, Interim juristen en – onze nieuwste tak – Interimmers voor projecten. Voortaan zijn we dus allemaal van Public Support Interim en wij bieden dus niet zomaar interimmers, maar Public Support Interimmers. Hoort en zegt het voort. Pas het aan op je LinkedInpagina. De komende periode zullen we dit ook doorvoeren op onze website.

Hieronder de nieuwe benamingen:

TopSecretaresse ➡️ Interim secretaresse
Young Supporter ➡️ Interimmer voor projecten
Legal Supporter ➡️ Interim jurist
Communicatie ➡️ Interim communicatieadviseur

 

 

 

Zoals jullie misschien wel weten vieren wij en het UWV onze 10-jarige samenwerking. Samen hebben we meer dan 500(!) mensen aan een baan geholpen, waardoor ze konden ‘werken met hun hart’. Om deze fantastische mijlpaal te vieren, zijn we op zoek naar mooie verhalen van collega’s die goede ervaringen met het UWV hebben gehad en  die het leuk vinden om hier iets over te vertellen.

Ben je, dankzij hulp van het UWV, bij ons komen werken en vind je het leuk om mee te doen aan een interview met UWV en posts op social media? Stuur een mailtje naar redactie@publicsupport.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

 

In de rubriek ‘Kennismaken met …’ lichten we iedere keer een Public Supporter uit om te vertellen wie ze zijn en wat ze doen. Dit keer een interview met onze interim manager people& acquisition Anna Gouwerok. Sinds april vervult ze bij ons deze mooie en belangrijke functie. Reden genoeg om eens kennis met haar te maken.

Wie is Anna? 

Een danseres! Echt? Ja echt, ik ben mijn hele jonge leven een danseres geweest. Ik heb de wereld mogen zien tijdens een wereldtour en ik heb daarna mijn eigen bedrijf gehad, een detacheringsbureau voor iedereen die creatief is. Met slechts 36 jaar voel ik dat ik heel veel heb mogen zien en ervaringen heb mogen opdoen. Het aller gelukkigst ben ik samen met mijn man in de moestuin. Wij wonen in Boskoop met uitzicht op de boomkwekerijen, een heerlijke plek van rust.

Ik zie het als een mooie club van vrienden die samen hun diensten leveren op het hoogste niveau.

 

Hoe lang werk je bij ons?

Sinds april. Het was de bedoeling om 32 uur van mijn tijd aan Public Support te besteden, maar ik vond het zo leuk dat ik heb besloten om fulltime aan de slag te gaan.

Wat viel je op toen je voor het eerst binnenliep?

Dat heel veel van de collega’s in Lisse elkaar en onze Interimmers al kenden. Ik zie het als een mooie club van vrienden die samen hun diensten leveren op het hoogste niveau.

Wat doet de acquisition afdeling?

Eigenlijk heten wij niet acquisition maar “people& acquisition” en juist dat maakt het allesomvattend, want onze rol is tweeledig. Wij zijn er voor people, de mens. Wij proberen proactief naar jou als mens te kijken en welke mogelijkheden er voor jou als professional kunnen zijn. En wij acquireren door middel van het inzetten van ons uitgebreide netwerk. Ikzelf ben hartstikke nieuw op deze afdeling, en jeetje, wat een toppers werken hier. Mijn taak is dan ook om hun kennis nog meer te highlighten door het proces daaromheen te optimaliseren.

Voor mij is een verbintenis een mooi moment. Die voel ik echt wanneer we als team ons doel nastreven.

Wat zijn mooie momenten geweest tot nu toe?

We hebben veel mooie momenten. Voor mij is een verbintenis een mooi moment. Die voel ik echt wanneer we als team ons doel nastreven. Maar dat niet alleen, het allermooiste moment is wanneer we met onze people& acquisition consultants soms niet bij kunnen komen van het lachen. Plezier mag er zijn en successen vieren ook. Zo zijn we recent gezellig gaan bowlen om elkaar beter te leren kennen en te vieren dat we een aantal topmatches hebben mogen maken.

Wat betekent Werk met je Hart voor jou?

Ik heb al veel variaties gehoord op wat dit betekent en precies dat is voor mij Werk met je Hart. Dat je hier zelf invulling aan kan geven, want daar is ruimte voor. Ruimte voor eigen input, persoonlijkheid en wanneer het een beetje “eigen” wordt geloof ik dat je hart sneller gaat kloppen. Mijn Public Support hart is sowieso harder gaan kloppen en ik kijk dan ook uit naar alle mooie ontwikkelingen die wij samen tegemoet gaan.

Nu de maand juli is aangebroken en de zomervakantie voor veel van ons weer voor de deur staat, is het goed om te weten wat de route is voor het aanvragen en doorgeven van je vakantie. Hieronder hebben we het even overzichtelijk voor je neergezet:

– Bespreek met je regiodirecteur en je opdrachtgever je vakantie en/of verlofplannen.
– Na akkoord zal de regiodirecteur je vakantieplanning en/of losse vrije dagen doorgeven aan de collega’s van Commercial Support (cs@publicsupport.nl).
– Zij verwerken de planning in Casemaster, zodat de regiodirecteuren de juiste managementinformatie hebben.
– Omdat je op vakantie écht even los wilt zijn van het werk, kun je het verzoek bij de collega’s van CS neerleggen of zij jouw urenstaten invullen en opsturen. Zo heb jij er geen omkijken naar.
– Na het verwerken van de urenstaten wordt jouw verlofsaldo direct bijgewerkt.

Wil je nog eens rustig teruglezen hoe je je urenstaten invult? Klik dan hier.

Of wil je alles weten over verlof? Klik dan hier.

Voor iedereen die nog een vakantie in de planning heeft, geniet er van. Heb je nog vragen, bel of mail gerust van het team van Commercial Support, 088-1204100 of cs@publicsupport.nl.

 

We zijn enorm blij om te kunnen melden dat Public Support haar afgeschreven hardware voortaan doneert aan Stichting IT4Kids.

De missie van Stichting IT4Kids is om kinderen, die het thuis niet altijd even breed hebben, te laten sporten. Dit doen ze door afgeschreven hardware in te zamelen en de opbrengst hiervan te doneren aan projecten die kinderen een sportkans geven die dat om fysieke of financiële beperkingen niet kunnen.

Daarnaast staan ze voor circulaire IT door hardware een tweede leven te geven. Door de levensduur te verlengen, te consuminderen en hardware te hergebruiken, kan de CO2-uitstoot van deze sector met 50% worden verminderd.

En daar werken we natuurlijk graag aan mee! ????

P.s. heb jij nog oude apparatuur? Dan kun je dit bij ons inleveren en wij zorgen er voor dat het naar Stichting IT4Kids gaat. Meer info? Stuur even een mailtje naar it@publicsupport.nl.

 

Onze collega Mazurka Vroomen organiseerde het Energiefestival in Pendrecht (deelgemeente Rotterdam) dat plaatsvond van 10 t/m 17 juni. Woningeigenaren, vve’s en huurders werden geholpen met vragen rondom het energiegebruik in hun woning. Bijvoorbeeld over energiebesparing, elektrisch koken, isolatie, stadsverwarming, zonne-energie en de subsidies die daarbij horen. Wij vroegen haar naar alle ins en outs.

Hoe is het festival ontstaan?

In Pendrecht hebben we sinds 4 jaar de Huiskamer Aardgasvrij Pendrecht. Dit is een locatie waarbij we bewoners informeren over het aardgasvrij maken van de woning en tevens allerlei koppelkansen meenemen in het gesprek met de bewoner. Zowel het treffen van energiebesparende maatregelen, als bijvoorbeeld de sociale cohesie binnen de wijk bevorderen door de ruimte van de Huiskamer beschikbaar te stellen voor taalcursussen of de zogenoemde Ouderkamer Pendrecht waarbij moeders van verschillende culturen elkaar ontmoeten. Ook helpen we mensen die vragen hebben over subsidies in verband met financiële onzekerheden of de overstap naar elektrisch koken.

Als ik zie dat het volgens plan verloopt, maakt mijn hart een vreugdesprongetje en denk ik: “YES, gelukt!”.

 

Het Energiefestival is vorig jaar ontstaan (juli 2022) naar aanleiding van de hoge gasprijzen die op dat moment grote zorgen baarden bij de inwoners van Pendrecht. We merkten dat steeds meer bewoners naar onze Huiskamer kwamen om hun zorgen te uiten. Er is toen in een vrij korte tijd een programma ontwikkeld, waarbij wij de inwoners een helpende hand toereikten hoe om te gaan met de hoge gasprijzen. De gasprijzen zorgden op dat moment voor meer urgentie bij bewoners van Pendrecht om energiebesparende maatregelen te treffen of zelfs van het aardgas af te gaan. Als projectteam Aardgasvrij Pendrecht, wilden wij de bewoners nogmaals wijzen om de woning een stukje duurzamer te maken en natuurlijk: de overstap naar aardgasvrij.

Wat waren jouw taken met betrekking tot de organisatie van het energiefestival?

Sinds dit jaar is mijn takenpakket voor dit deel van mijn opdracht- ik werk voor twee projecten aardgasvrij binnen de gemeente Rotterdam, meer toegespitst op de evenementen ten behoeve van de bewonerscommunicatie en – participatie. De evenementen die in en rondom de Huiskamer Aardgasvrij plaatsvinden, komen bij mij op de agenda terecht. In 2023 heb ik het Energiefestival georganiseerd en gedurende de uitvoering het geheel gecoördineerd. Dan mag je aan alles denken: communicatieaanpak, ontwerpen van middelen (in samenwerking met ontwerpbureau), invulling geven aan het weekprogramma, budgetverantwoording en inkoop, afstemming met alle deelnemers van het Energiefestival en ga zo maar door. Echt het complete plaatje.

Hoe vond je dat om te doen?

Het is fantastisch leuk werk om te doen! Organiseren is mijn grote passie. Ik word enthousiast en creatief tegelijk. Tijdens het Energiefestival hebben vooral de mensen “voor de schermen” kunnen shinen. Als ik zie dat het volgens plan verloopt, maakt mijn hart een vreugdesprongetje en denk ik: “YES, gelukt!”.

Hoe is het festival verlopen?

Het was niet alleen een druk programma, ook was het iedere dag gemiddeld 28+ graden. Dat maakte ons met de start van het Energiefestival wat huiverig voor de opkomst in combinatie met de programmering. Gelukkig waren die zorgen voor niets en hebben we een geslaagd evenement achter de rug.

Gedurende de week hebben we flink wat bewoners kunnen informeren en vele kinderen in de wijk een leuke middag gegeven.

 

Kun je iets zeggen over de uitkomsten?

Deze editie van het Energiefestival heb ik geprobeerd een zo breed mogelijk programma op te zetten en heb ik ook de koppelkansen meegenomen in de programmering. Eén voor jong en oud, welke niet alleen over de energierekening gaat of onze corebusiness: de overstap naar het aardgasvrij maken van de woning. We hadden informatieavonden in een vreemde taal, adviesgesprekken over de meterkast, een repaircafé gericht op het maken van je fiets of rollator, workshops elektrisch koken op één van onze vier inductieplaten met Spaans thema, een energie- en douchequiz met een échte koude douche bij een fout antwoord ???? kinderspeelgoed ruilbeurs zodat we duurzaamheid al van kleins af aan promoten en zo kan ik wel even doorgaan.

Gedurende de week hebben we flink wat bewoners kunnen informeren en vele kinderen in de wijk een leuke middag gegeven. We hebben nieuwe initiatieven uitgeprobeerd. Niet alle activiteiten waren even goed bezocht, die lessen nemen we mee in de evaluatie, zodat we volgend jaar een nog beter programma kunnen maken. Al met al kunnen we terugkijken op een geslaagd Energiefestival. Voor nu op naar het volgende evenement: de opleidingen- en banenmarkt op 6 oktober.

Donderdag 22 juni vond de regiobijeenkomst plaats in de regio’s van Hester en Max, te weten Noord-Brabant & Midden-West Brabant / Zeeland. Met de zomerbijeenkomsten nog fris in het geheugen was het een leuk moment om weer samen te komen.

De avond stond dan ook op gezellige Brabantse wijze in het teken van verbinding met elkaar. Om de zomer in te luiden was er gekozen om een wijnproeverij te doen. Na het welkomstwoord van Hester & Max liet sommelier Patrick diverse wijnen proeven. De wijnen (ook 0,0) werden gepresenteerd en voorzichtig geproefd in combinatie met lekkere hapjes en goed gezelschap.

Het was een geslaagde avond in de bosrijke omgeving van Oisterwijk. Op naar de volgende bijeenkomst!