Afgelopen woensdag hield storm Poly huis door Nederland. Het was een van de zwaarste zomerstormen in ruim vijftig jaar.

Misschien ben je, net als vele anderen, op pad gegaan voor je werk of privé en kan het zomaar zijn dat je schade hebt opgelopen aan je auto. Het belangrijkste is dat we allemaal veilig en wel op het werk of thuis zijn komen.

Heb je schade? Meld dit zo snel mogelijk bij Athlon en aan hr@publicsupport.nl.

Wat er wel en niet onder schade valt, lees je hier of in de FAQ.

We hopen dat je veilig thuis bent gekomen en hopelijk zonder schade aan je huis of auto.

 

Graag informeren wij je over een aanpassing in de maandelijkse onkostenvergoeding die je bij je salaris ontvangt.

Per 1 mei 2023 wordt de onkostenvergoeding van € 25,- per maand (bij een 36 – 40-urige werkweek) vervangen door een internetvergoeding van € 31,25 per maand (ook op basis van 36 – 40 uur per week).

We hebben hiervoor gekozen omdat opdrachten regelmatig hybride kunnen worden uitgevoerd. Daar krijg je natuurlijk al, voor de dagen dat je thuiswerkt, een vergoeding van € 2,15 per dag voor. Het bedrag van € 2,15 is door de overheid bepaald en is een bijdrage in bijvoorbeeld het kopje koffie/thee en extra energiekosten thuis. Je maakt natuurlijk ook kosten om een goede internetverbinding te hebben. Daarom hebben we de onkostenvergoeding omgedoopt in een internetvergoeding en de vergoeding verhoogd.

Er is nog een uitbreiding op de vergoedingen: kleinere uitgaven voor kantoorartikelen, die niet via de opdrachtgever verstrekt worden, kun je tot een maximum van € 100,- per jaar via de gebruikelijke weg declareren. Mocht je voor je opdracht thuiswerken dan kun je van ons een bureau, stoel of extra scherm lenen, dit kun je via hr@publicsupport.nl aanvragen.

Wij zullen de maandelijks vergoeding met de salarisrun van juli met terugwerkende kracht voor iedereen verwerken. Dat betekent dat je eind juli twee salarisstroken ontvangt.

Eén met je gebruikelijke salaris en één met de verwerking van het nieuwe bedrag. Onderstaand zie je een voorbeeld van de correctie van een collega die 36 tot 40 uur werkt. Voor de periode mei en juni wordt de onkostenvergoeding teruggedraaid = 2 * – € 25,- = – € 50,-

Voor dezelfde periodes is er internetvergoeding aan toegevoegd =  2 * € 31,25 =  € 62,50

Per saldo ontvangt deze collega nog netto € 12,50.

Heb je nog vragen hierover? Neem dan even contact op met je regiodirecteur of het team van people& support.

 

 

In de rubriek ‘Kennismaken met …’ lichten we iedere keer één of meerdere Public Supporters uit om te vertellen wie ze zijn en wat ze doen. Dit keer nemen we een kijkje bij commercial support teamlead, Anneke van der Lelie. Ze is slechts 1,5 maand in dienst en daarom vonden we het leuk om haar eens te bevragen naar of het bevalt, waar ze naartoe wil met de commercial support afdeling en waarom ze voor ons koos.

Wie is Anneke?

Ik ben 48 jaar en woonachtig in Voorburg. Ik ben een doorzetter en een aanpakker. Gezelligheid & reizen, samen met mijn vrienden en kinderen is iets wat ik omarm. Ik sta positief in het leven en er is altijd wel een oplossing voor alles, dat is mijn motto.

Bevallen je eerste maanden bij Public Support?

Zeker! Ik heb het erg naar mijn zin. De organisatie spreekt mij heel erg aan en natuurlijk de uitdaging die ik in mijn werk kan vinden. Alle leuke en vriendelijke collega’s moet ik natuurlijk ook even benoemen.

Wat doet de commercial support afdeling?

Onze afdeling bestaat op dit moment uit zes mensen. Wij zijn ondersteunend aan de regiodirecteuren en Supporters. Daarbij kan je denken aan de administratieve taken, in de zin van alles over urenstaten, vragen over facturen, aanmaken en onderhouden van cv’s van de Supporters, bijwonen van regiobijeenkomsten etcetera. Momenteel zijn we hard aan de slag met het optimaliseren van de processen, zodat we in de toekomst veel efficiënter kunnen werken.

Waar wil je met de afdeling naartoe?

Meer inzicht en efficiëntie in de processen krijgen zodat we tijd hebben om veel meer de ondersteunende rol op te pakken richting de regiodirecteuren en Supporters. Echt het meedenken met de regiodirecteuren, meer contact met de Supporters om ook daar een echte verbinding mee te maken. Veel meer samenwerking met andere afdelingen zodat we met elkaar weten wat er speelt binnen de organisatie en hoe we dit met zijn allen kunnen verbeteren. Een organisatie is namelijk altijd in beweging en daarbij hebben we altijd te maken met bepaalde uitdagingen, maar zolang we samenwerken komen we er.

Waarom koos je ervoor om bij Public Support aan de slag te gaan?

De sector sprak mij erg aan. Dit is wel nieuw voor mij want ik kom uit de zorgsector. Daarnaast het hartelijke ontvangst en de mooie en leuke gesprekken die ik heb gehad hebben mij doen besluiten om hier aan de slag te gaan.

Wat betekent werk met je hart voor jou?

Doen wat ertoe doet! Veel plezier in je werk hebben, het fijn hebben met elkaar en iets kunnen betekenen voor anderen in je werk. Als je aan het einde van de dag met een fijn gevoel naar huis gaat. Dat is voor mij ‘werk met je hart’!

In de rubriek ‘Hoe is het nu met?’ nemen we contact op met oud-collega’s. We vragen hen naar Public Support, welke opdrachten hen zijn bijgebleven en naar wat ze willen meegeven aan (oud)-collega’s. Dit keer is het de beurt aan oud-Young Supporter Ramona. Wij vroegen haar naar welke opdracht haar bijblijft, hoe ze terugkijkt op haar tijd bij ons en wat ze nu doet.

Kun je jezelf voorstellen? 

Hoi, ik ben Ramona. Ik woon samen met mijn man en twee katten in het prachtige Westland. Ons gezin wordt in september uitgebreid met ons eerste kindje. Ik ben een spelletjes fanaticus, houd van zwemmen en muziek maken.

Ik heb uiteindelijk maar één opdracht gehad bij Native Consulting. Via hen onwijs veel verschillende overheidsorganisaties leren kennen in allerlei rollen.

Hoe en wanneer ben je bij Public Support terecht gekomen?

Ik ben in september 2019 bij Public Support begonnen. Na mijn Masterdiploma wist ik nog niet goed welke kant ik op wilde. ‘Iets’ in de publieke sector, dat laatste was wel duidelijk. Maar wat dat iets precies was, dat wist ik nog niet. Zodoende stuitte ik op Public Support en ben ik aan de slag gegaan als trainee.

Welke opdrachten blijven je bij?

Ik heb uiteindelijk maar één opdracht gehad bij Native Consulting. Alhoewel dit een commercieel betreft op het gebied van ICT en bedrijfsvoering, heb ik via hen onwijs veel verschillende overheidsorganisaties leren kennen in allerlei rollen. Maar liefst 23 gemeenten, 2 waterschappen, 1 omgevingsdienst en 3 gemeenschappelijke regelingen. Deze plek heeft mij uiteindelijk doen beseffen wat dat ‘iets’ precies is en mijn droombaan vormgegeven.

Hoe kijk je terug op je tijd bij Public Support?

Public Support heeft mij een springplank geboden, waardoor ik een hoop gave kansen heb kunnen pakken. Er waren wel flink wat uitdagingen richting het einde van mijn traineeship, maar dat is gezien de turbulente Corona-tijd van toen logisch. Maar ook hier viel over te praten met mijn toenmalige regiodirecteur Wouter en samen hebben wij de boel fijn afgesloten.

Voor mij betekent dit dat je betrokken bent bij het werk en de collega’s. Samen doelen bereiken, open zijn over verwachtingen en eenieder in hun kracht laten stralen.

Wat doe je nu?

Ik ben Chief Information Security Officer (CISO) bij HLTsamen. Hier ben ik in september 2021 gestart via Native Consulting. Dit beviel zo goed dat ik snel wist dat ik dit fulltime wilde gaan doen. Daarom ben ik in mei 2022 intern in dienst gekomen bij HLTsamen. De CISO is een staffunctie naast de directie op het gebied van informatieveiligheid. Ik controleer en adviseer de organisatie op het juist naleven van wetgeving, beleid en nieuwe ontwikkelingen omtrent de fysieke beveiliging van onze gebouwen, de technische veiligheid (ICT) en de bewustwording van onze medewerkers. Ik ben ook voorzitter van de digitale crisis organisatie welke handelt bij digitale crises zoals ransomware.

Wat betekent ‘Werk met je Hart’ voor jou?

Voor mij betekent dit dat je betrokken bent bij het werk en de collega’s. Samen doelen bereiken, open zijn over verwachtingen en eenieder in hun kracht laten stralen.

Zoals jullie misschien wel weten organiseren we geregeld netwerkborrels voor (oud) secretaresses, managementassistenten en personal assistants door heel Nederland. Het doel van deze borrels is om te netwerken met vakgenoten en ervaringen met elkaar te delen. Dit onder het genot van een hapje en een drankje.

Op 12 juli organiseren we een nieuwe netwerkborrel in Amstelveen. De borrel vindt plaats op 12 juli, van 16:00 tot 19:00 uur. Uiteraard kun je langskomen en vertrekken wanneer jij dit wilt. Neem gerust een ‘collega’ vakgenoot mee. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Klik hier voor alle informatie en de aanmeldlink. We kijken er naar uit je daar te zien.

 

 

 

De zomerbijeenkomsten zijn achter de rug en wat hebben we er weer van genoten. Tijd om terug te kijken en de presentatie van Casper en een sfeerimpressie van de bijeenkomst in Lisse met jullie te delen.

Zoals je van ons gewenst bent hebben we weer per bijeenkomst een fotoalbum gemaakt.

Heb je vragen over de onderwerpen in de presentatie, stel ze gerust aan je regiodirecteur of redactie@publicsupport.nl.

Veel kijkplezier (voor de presentatie en impressie even door scrollen)!

Links naar:

Fotoalbum Lisse

Fotoalbum Eindhoven

Fotoalbum Zwolle

Presentatie Casper

Video-impressie Lisse

In de rubriek ‘Kennismaken met …’ lichten we iedere keer één of meerdere Public Supporters uit om te vertellen wie ze zijn en wat ze doen. Dit keer nemen we een kijkje bij Winny Lutam. Winny is een échte Public Supporter en heeft inmiddels maar liefst 48(!) opdrachten vervult bij onze opdrachtgevers. We zouden met deze enthousiasteling haast een documentaire kunnen maken, zoveel verhalen heeft ze. Meer dan genoeg reden om haar wat vragen voor te schotelen.

Wie is Winny?

Ik woon circa 16 jaar met mijn lieve maatje Bert in een heerlijk huisje in Zwolle. We hebben 4 volwassen uitwonende kinderen, waarvan mijn (trots) eigen 35-jarige zoon en schoonzoon. Ik ga mijn 65-jarige birthday eind juni uitbundig vieren, want met feestjes en fijne mensen maak je me blij ! Ik wil geen enkele party, festival of happening missen. Vier het leven het is te kort…

Hoe ben je bij Public Support terecht gekomen? 

Ruim 12 jaar geleden kwam ik in contact met de oprichters van Public Support Frans en Jean-Paul. Ik wilde als ruim 50-plusser met 30 jaar secretaresse-ervaring m’n ambities niet over boord gooien. Het (secretaresse-)vak was en blijft in ontwikkeling, zo verrassend uitdagend. Hoe fijn is dat?

Toen ik tijdens de kennismaking merkte dat het niet alleen om werk- maar ook levenservaring en ook je persoonlijke kant ging, was mijn beslissing snel gemaakt. En inmiddels kijk ik met veel enthousiasme uit naar de 48ste opdracht via onze mooie organisatie.

Welke opdrachten heb je gedaan?

Ik werk voornamelijk voor colleges (burgemeester & wethouders) van gemeenten. Variërend van Terschelling tot Limburgse Beek en wat er tussen zit. Ik zal je niet met alle 48 vermoeien. Een groot compliment is dat ik bij een aantal weer terug kon komen. Bijna geen een oorspronkelijke opdracht heb ik kunnen ‘afmaken’. Gaande werd deze voortdurend aangepast: een ‘crisis’situatie die een beroep doet op je flexibiliteit, acute wijziging van formaties of je inzet combineren met andere werklocaties. Never a dull moment.

Welke werkzaamheden geven jou de meeste energie?

De ontdekkingstocht naar voortdurend ‘nieuwe’ collega’s waar ik me over blijf verbazen, over de gevarieerdheid waar ze zich mee bezighouden en vooral de manier waarop. Met mijn open leergierigheid en interesse in de mens áchter die ambtenaar of functionaris blijkt telkens dat je daar tezamen ‘bergen mee kan verzetten’. Vraag me dan ook niet of ik stop of minder wil werken, please?! Onder deze omstandigheden nog even niet. O ja, ik heb inmiddels wel geleerd mijn grenzen aan te geven want roofbouw is zo gepleegd! Alert blijven is voorwaarde als ook wederzijds respectvolle en positieve behandeling. Ik probeer mijn balans te bewaken: zolang een dag 24 uur heeft, is werk-/rust-momenten, gezin/familie/vrienden en ontspanning te plannen. Na hectische werkdagen is een paar uur in de golfbaan ‘met mezelf’ een welkome ontspanning! Dus mijn energieopwekking is een combinatie van de balans van fijne aspecten in het leven, tezamen in een mengbeker.

Wat zijn je leukste ervaringen tot nu toe bij Public Support?

De portefeuilleverdeling is bepalend en de faciliteiten die ik tot mijn beschikking heb. Daar vaar ik af en toe op routine. Noem het leuke maar zeker ook hilarische en indrukwekkende Public Support-ervaringen. Ik noem gemakshalve een paar: ????
– Je vakantiekoffer ingepakt houden en vakantie verkort omdat een spoedopdracht wacht en je verblijf is al geregeld;
– De avondvergadering uitloopt tot 01.15 uur en er een (woordelijk) verslag nodig is voor de volgende vergadering, next day om 08:00 uur;
– De burgemeester oppikken en via ‘geheime’ toegang brengen in verband met de opdringerige pers;
– Een draaiboek voor een vierdaags werkbezoek in Japan maken voor negen personen van verschillende organisaties, in zeven werkdagen;
– Circa 30 burgers persoonlijk bellen binnen anderhalf uur om een spoedbijeenkomst te verplaatsen;
– Een wethouder op zijn vakantieadres in de Caraïben traceren en terugvlucht regelen.

Ik beleef nog altijd plezier aan alles wat ik meemaak bij Public Support. De jas die mij nog steeds past en heerlijk zit, waar ik blij van word en merkbaar ook anderen een plezier aan beleven.

Wat betekent werk met je hart voor jou?

Wiens hart klopt niet sneller, als je naar een nieuwe uitdaging/opdracht gaat, het is alsof je een cadeautje uitpakt. Dat je het pand na een aantal maanden verlaat en je leerzame opdracht hebt afgerond met plezier en voldoening voor de opdrachtgever en ook Public Support, including me. Weer geleerd van valkuilen en nieuwe ervaringen?! P.s. ik wil best nog een tijdje blijven! 🙂

De zon schijnt volop en het vakantieseizoen is begonnen. Plan je graag vooruit en denk je al na over vakanties in het najaar? Vergeet dan niet jouw vakantiesaldo na te kijken in Casemaster.

In december komen er nog drie aanwijsbare vrije dagen aan: 27, 28 en 29 december. Het kan zijn dat je deze dagen nog als vakantiedagen op moet nemen. Houd hier rekening mee met het inplannen van verdere vakanties voor dit jaar.

Nog even voor de zekerheid: jouw vakantie-uren worden altijd weergegeven naar rato van jouw contract. Loopt jouw contract in het najaar af en wordt deze verlengd? Dan worden je vakantie-uren bij verlenging automatisch nog bijgewerkt tot en met eind december.

Heb je nog vragen? Bel of mail dan naar people& support via 088 – 1204 120 of hr@publicsupport.nl.

 

Afgelopen dinsdag en woensdag, 14 en 15 juni, vond het jaarlijkse congres van de Vereniging Nederlandse Gemeenten plaats.

Colleges van B&W, gemeentesecretarissen, raadsleden en griffiers ontmoetten elkaar in het hoge noorden, in de bruisende (studenten)stad Groningen. Namens Public Support waren Lara van Rest, Martina Huizinga, Sylvia Kreuse en Renske Veenstra er beide dagen bij. Zo werden alle onderdelen van ons mooie bedrijf vertegenwoordigd.

Maandagmiddag werd de stand opgebouwd en dinsdag gingen we in ons paasbest naar het congres. Het was een leuk weerzien met allerlei bekenden uit ons netwerk. (Onze) stand 75 werd tijdens de lunch een ontmoetingsplek voor veel gemeentesecretarissen en burgemeesters die graag even kwamen bijpraten, met ons en ook met elkaar.

Onze giveaways vonden gretig aftrek en we hebben uiteraard nieuwe contacten gelegd en inzicht gegeven in waarin Public Support het spreekwoordelijke verschil maakt. Er zijn afspraken in de maak die ons netwerk uitbreiden en wellicht weer mooie kansen in de markt brengen.

Op dinsdagavond hebben we met zijn vieren de stad Groningen verkend en woensdag was er weer een mooie congresdag gepland. Deze bleek iets minder druk bezocht dan de dag ervoor, maar dat mocht de pret niet drukken. Voordeel is dat je meer tijd hebt voor een gesprek en dat het wat minder vluchtig is. Verder gaf het ons de kans om de beursvloer wat beter te verkennen. Interessante partijen gesproken en een VR-beleving meegemaakt, die zorgde voor het al dan niet overwinnen van hoogtevrees en her en der klamme handen gaf. Op weg naar huis allerlei appjes en belletjes van het bestaande en nieuwe netwerk; geeft een goed gevoel!

Kortom, we hebben genoten van een succesvol congres en zien uit naar een volgende keer.

 

Vorige week hadden we voor één dag Bas te gast als stagiair. Hij kwam een kijkje nemen in het bedrijf waar zijn moeder werkt, Tamara Bambacht van people& support. Het verslagje dat Bas heeft geschreven voor school, vonden we zo leuk, dat we het graag met jullie delen.

”Toen ik aan  kwam kreeg ik meteen een rondleiding en stelde ik mezelf aan iedereen voor. Vervolgens mocht ik meekijken bij de filmploeg, die bezig was met het maken van een promotievideo. Het was interessant om te zien hoe ze te werk gingen. Ze hadden een schema met daarin aangegeven wat er allemaal in de video moest komen. Daarna begon ik met het schrijven van mijn verslag voor school over mijn stagedag.

Rond lunchtijd gingen we gezamenlijk lunchen. In de keuken maakte ik een tosti met curry. Als ik iets nodig had, zoals borden of bekers, wezen ze me vriendelijk de weg. Na de lunch mocht ik meekijken bij Dominique van Commercial Support. Ze liet me zien hoe ze een cv aanpasten en ik mocht zelfs een mailtje schrijven.

Daarna bracht ik een bezoek aan Koen van IT. Samen haalden we een laptop uit elkaar en zetten hem weer in elkaar. Ik kreeg de kans om de laptop opnieuw in te stellen en zelfs een laptop te verzenden. We hadden ook nog de taak om de monitoren te nummeren in een systeem. Ik moest de barcodestickers van de monitoren scannen.

Toen was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan. Ik nam afscheid van iedereen en bedankte hen voor de leuke ervaring. De mensen hier zijn echt aardig. Dit was mijn stagedag. Groetjes, Bas Langerak, 1e klas havo/vwo.”