Ook de teams van Bea en Stefanie hebben hun regiobijeenkomst achter de rug en ze nemen jullie graag mee in hun oud-Hollandse spelen avond:

We kijken terug op een hele gezellige regiobijeenkomst! Na een hartelijk Brabants ontvangst bij boerderij ’t Dommeltje in Boxtel met koffie/thee en vers appelgebak kon de competitie beginnen met de oud-Hollandse spelen.

In kleine groepjes gingen we de strijd met elkaar aan en kwam bij velen de winnaars-mentaliteit naar boven. Enthousiast ging iedereen in de weer met de sjoelbak, kegels en hoefijzers.

Dit deed niets af aan de gezellige sfeer! Tijdens het goed verzorgde buffet werden ervaringen uitgewisseld over lopende opdrachten, maar zeker ook gepraat over hobby’s en privézaken.

Superleuk om deze mooie groep bij elkaar te zien. We kijken uit naar de volgende bijeenkomst.

 

Per 1 januari heeft iedereen die bij ons werkt een Public Support e-mailadres. Graag leggen wij nog een keer de voordelen daarvan uit:

  • De voorstelgesprekken met de opdrachtgevers vinden nog steeds vaak plaats via Microsoft Teams. Vanuit privacyoverwegingen willen wij met de opdrachtgever niet jouw privé e-mailadres delen.
  • Daarnaast staat het professioneel om een eigen Public Support e-mailadres te hebben (we zien nog wel eens e-mailadressen voorbij komen als ikhouvankatten@hotmail.nl).
  • Via je Public Support e-mailadres ben je makkelijker te bereiken voor collega’s.

Waarom krijg je dan toch ook nog e-mails van ons op je privé e-mailadres?

Alle aan je arbeidsovereenkomst gerelateerde zaken worden nog naar je privé e-mailadres gestuurd. Waarom?

  • Die beheer je zelf en daar kun je zelf berichten in bewaren.
  • Mocht je onverhoopt uit dienst gaan dan kun je nog altijd bij deze documenten.

Wij krijgen ook wel eens de vraag of de ontvangen e-mails op het Public Support e-mailadres automatisch doorgestuurd kunnen worden naar je privéadres. Die functie  hebben we uitgezet. Waarom? Omdat je anders misschien toch per ongeluk vanuit je privé e-mailadres naar je opdrachtgever e-mailt.

Met de feestdagen en aanwijsbare vrije dagen van dit voorjaar in het vooruitzicht, helpen we je graag met hoe jij je uren in jouw urenstaat kunt invullen.

De volgende feestdagen komen eraan:
Maandag 10 april, Tweede Paasdag
Donderdag 27 april, Koningsdag
Donderdag 18 mei, Hemelvaart

Daarnaast komen binnenkort de volgende aanwijsbare vrije dagen eraan:

Vrijdag 28 april, de dag na Koningsdag
Vrijdag 19 mei, de dag na Hemelvaart.

Kun je werken op een aanwijsbare vrije dag?
Dan maak je gewoon je uren en schrijf je deze in de kolom ‘Declarabele uren’. Je mag een aanwijsbare vrije dag ook compenseren door te werken op een andere dag van dezelfde week. Zo behoud je ook jouw vakantieuren.

Kun je niet werken bij de opdrachtgever op een aanwijsbare vrije dag, sta je stand-by of wil je een vrije dag (in overleg met je opdrachtgever)?
Dan neem je een vakantiedag op en schrijf je de uren in de kolom ‘Vakantieuren’.

Wil je extra verlofuren opbouwen?
Als je de feestdag op een andere dag van de week compenseert, worden de uren bijgeschreven bij jouw vakantiesaldo. Dit is alleen het geval als het aantal uren die week, inclusief de feestdag, boven jouw contracturen uitkomt.

Donderdag 23 maart heeft de Regiobijeenkomst Team Limburg plaatsgevonden in Officehotel Nero in Roermond.

Het bijna voltallige team van Bert heeft genoten van een leuke en informele bijeenkomst met een zakelijk tintje.
Een welkomstborrel, een rondleiding achter de schermen van dit unieke hotel met bijzonder concept, een heerlijk 5 gangendiner met uiteraard een goed glas wijn, een heuse quiz met leuke prijzen en als afscheid een goodiebag voor iedereen.

Wij kijken met een goed gevoel terug op een geslaagde, ouderwets gezellige, Limburgse teambuildingavond.

Wij krijgen regelmatig vragen hoe je je urenstaat het beste kunt invullen bij trainingen of onboarding. We hebben dit wat uitgebreider toegelicht in dit Werkgemak item. Hopelijk geeft dit antwoord op alle vragen.

Ook als je geen training hebt gevolgd is het handig om weer eens door te lezen hoe het ook alweer precies zit met een verlofdag of doktersbezoek.

Support Office 24 maart 2023

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Heb je schade opgelopen met de leaseauto, wat vervelend! Meld de schade dan binnen 24 uur bij Athlon. Dit kan online (klik hier) of via de Driver Desk op telefoonnummer 036-5474466.

We willen je ook vragen de schade bij ons te melden via hr@publicsupport.nl. zodat wij ook op de hoogte zijn als wij de melding krijgen vanuit Athlon.

Welke schades hoef je niet te melden?

Ruitschade
Gebruiksschade

Hoe zit het ook alweer met het eigen risico?
Per schade wordt een eigen risico in rekening gebracht van € 136,-. Wij vergoeden het eigen risico van 1 schade per kalenderjaar. Alle opvolgende schades zullen worden doorbelast als eigen risico, ongeacht wie de schade heeft veroorzaakt. Gebruikersschade valt hier niet onder. Mocht je onverhoopt een tweede schade hebben dan wordt het eigen risico ingehouden op je salaris. Uiteraard stellen we je hiervan vooraf op de hoogte.

Heb je nog vragen over schade? Of een andere vraag over jouw auto? Kijk dan eerst bij de veelgestelde vragen op de website van Athlon, neem de bijlage door of lees hier meer over onze leaseautoregeling.. Staat hier jouw antwoord hier niet bij? Bel of mail dan gerust met de afdeling People& Support

We zijn trots te kunnen melden dat wij, in samenwerking met Schoevers, zijn gestart met de nieuwe invulling van het 1-jarig traineeship TopSecretariële Support.

Met onze ervaringen en uitkomsten uit evaluaties van de eerdere traineeships als input, staat er een mooi en compact programma. Met dit traineeship bieden wij een uitdagende kans aan TopSecretaresses die geloven in hun eigen talent en zich willen blijven ontwikkelen.

De eerste groep is in januari gestart en heeft inmiddels 2 sessies achter de rug; de reacties zijn enorm positief!

Wil jij jouw kennis en vaardigheden ook verrijken en heb je niet eerder een traineeship gevolgd? Bespreek dit dan met jouw regiodirecteur zodat je je kan aanmelden voor dit traineeship. De volgende groep start op 13 mei a.s.! Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar, dus zorg dat je er snel bij bent. Het daaropvolgende traineeship start in september.

Geef je je op? Dan verwachten we 100% aanwezigheid op alle cursusdagen. Kijk daarom goed voordat je je opgeeft of je beschikbaar bent voor alle sessies. De trainingen vinden voornamelijk op zaterdag plaats (online of in Utrecht) en zijn altijd in eigen tijd. Als een training op vrijdag valt, dan schrijf je daarvoor een vrije dag.

Hier vind je het hele programma.

 

Kijk hieronder naar de maart maand-update videoboodschap van Casper.

Veel kijkplezier!

Van de redactie
Van de redactie 09 maart 2023