• Zorg dat je tijdens je stand-by periode bereikbaar bent of bel in ieder geval binnen 10 minuten terug.
  • Op een stand-by dag kun je in principe direct ingezet worden op een opdracht of uitgenodigd worden voor een voorstelgesprek. Heb je privézaken te regelen, neem dan een vrije dag.
  • Het zou kunnen dat wij tijdens je stand-by periode een beroep op je doen voor diverse werkzaamheden op het Support Office.
  • Neem regelmatig contact op met je regiodirecteur.
  • Wees creatief en onderneem initiatieven om je contracturen optimaal in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan mogelijkheden bij je opdrachtgever op een andere afdeling.

Een stand-by periode is bij uitstek een periode om jezelf persoonlijk te blijven ontwikkelen bijvoorbeeld door trainingen te volgen uit ons trainingsprogramma of via ons Public Support Academy.

Klik hier voor meer informatie over jouw rol als Supporter binnen Public Support!

Heb je kosten die je maakt in het kader van je opdracht? Dan kun je die kosten uiteraard declareren. Dit kun je doen via Casemaster en hoe je dat precies kunt doen. vind je in de bijlage.

Stuur je declaraties het liefst wekelijks en uiterlijk voor het eind van de maand in. Dat helpt ons bij het afsluiten van de maand in de financiële administratie.

We zijn ons declaratiesysteem nog steeds aan het ontwikkelen en verbeteren. In de toekomst komt er een optie om jouw voorgaande reizen met eigen vervoer te kopiëren naar een nieuwe dag, zodat je de reisdagen makkelijker en sneller kunt invoeren.

Als je nog tips hebt voor ons, kun je altijd een e-mail sturen naar finance@publicsupport.nl.

Ook goed om te weten:

  • Vanaf 31 januari kun je jouw reizen met het openbaar vervoer ook betalen met je bankpas in plaats van met een ov-chipkaart.  Let op: Het is nog niet mogelijk om een door de belastingdienst goedgekeurd overzicht van je reis te maken om deze te declareren. Er wordt hard aan gewerkt (door de NS) om dat mogelijk te maken. Graag daarom voorlopig nog even jouw ov-chipkaart gebruiken als je jouw reizen wilt declareren bij ons. In de toekomst kun je via www.ovpay.nl een overzicht uitdraaien. Wij houden je op de hoogte.
  • Graag bij parkeerkosten en reiskosten met je eigen auto, per reisdag een declaratie indienen. Wij matchen namelijk de reisdagen automatisch met je urenstaat. Als er meerdere bonnetjes of dagen per declaratie zijn ingediend, kan ons systeem niet automatisch die match maken. Dank voor de medewerking.
  • Voor reiskosten met het openbaar vervoer kun je wel een van en tot en met datum opgeven. Je kunt aan declaraties maar één PDF bestand hangen.
  • Als je een bijeenkomst hebt gehad, ’s avonds hebt gewerkt, een lunch met jouw regiodirecteur hebt gehad buiten werktijd, wat allemaal werk gerelateerd is; Zou je dit in jouw urenstaat in het opmerkingenveld willen vermelden? Als je voor deze dagen iets gaat declareren, kunnen wij dit door jouw opmerking makkelijker plaatsen. Zo hoeven we het niet onnodig bij jou na te vragen.
  • In “Mijn Public Support” kun je bij Lopende declaraties en Historie/Uitbetaald ook de status van jouw declaratie terugvinden. Zo zie je of deze nog goedgekeurd moet worden of dat deze al betaald is. Wij betalen elke vrijdag uit. Als je jouw declaratie voor woensdag hebt ingestuurd, wordt deze vrijdag betaald, tenzij er nog een vraag over is.

 

 

Finance 01 maart 2023

Zoals jullie wellicht in de media hebben kunnen lezen, is er een principeakkoord gesloten voor de gemeente cao 2023 tussen de VNG/WSGO en de bonden. Wij zijn blij dat de partijen nu tot dit akkoord gekomen zijn, zodat de eventuele onrust die jullie hebben ervaren door de stakingen van de baan zijn.

De partijen gaan dit principeakkoord aan hun achterban voorleggen met als doel de afspraken op 6 april te bekrachtigen.

Zodra het akkoord definitief is, zullen wij jullie natuurlijk meteen informeren wat deze nieuwe afspraken voor jullie individueel betekenen. Naar verwachting kunnen wij dat halverwege april doen.

We vragen dus nog even jullie geduld in deze.

Jouw jaaropgave staat voor je klaar in Casemaster (onder Mijn Public Support).

Klik hier -> Uitleg jaaropgave

Je kunt vanaf nu alleen nog met je Public Support e-mailadres inloggen in Casemaster en de Public Support Academie. Je wachtwoord is ongewijzigd (let op, dit is dus niet je Public Support Plaza wachtwoord).

Mocht het inloggen toch niet lukken, dan kun je kiezen voor de optie “Forgot your password”

Een e-mail met de reset wordt gestuurd naar jouw Public Support e-mailadres, deze kun je openen door in te loggen op Public Support  Plaza en kiezen voor “Mail” www.publicsupportplaza.nl.

Mocht dit toch niet lukken, neem dan contact op met onze IT-afdeling via it@publicsupport.nl of 088-1204130.

IT Support 16 februari 2023

Casper heeft onlangs een interview gegeven aan Zipconomy over de flexmarkt en detachering. Via deze link kun je het artikel lezen.

Vanaf vandaag vinden mogelijk collectieve acties plaats bij diverse gemeenten. Als jij (binnenkort) werkzaam bent bij een gemeente waar gestaakt wordt, is het van belang dat je kennisneemt van het volgende.

Als je al op de opdracht gestart bent bij de gemeente waar je (vandaag) voor werkt, mag je dat werk blijven doen. Ook als er gestaakt wordt op jouw afdeling. Je bent niet verplicht om mee te doen met een staking. Als je solidair wilt zijn met de collega’s op je afdeling, dan mag je meedoen met de staking als je dat wilt. Meld dit dan wel direct bij je regiodirecteur. We wijzen je er wel op dat je dan geen recht hebt op loon (je vult je uren dan in bij kort verzuim met in de opmerkingen staking). Wil je wel voor die dag(en) loon ontvangen, dan zul je verlof moeten opnemen op de gebruikelijke manier. Als je lid bent van een vakbond die de staking organiseert, heb je mogelijk recht op een uitkering uit de stakingskas. Dit dien je met jouw vakbond af te stemmen.

Het is voor iedereen een recht om te kiezen mee te doen met een collectieve actie, net zo goed als het een recht is om ervoor te kiezen dat niet te doen. We vragen je de keuzes van jouw collega’s te respecteren. Als je ervoor kiest om met een actie mee te doen, dan verzoeken we je met klem de normale omgangsvormen in acht te nemen.

Tot slot is het volgende van belang. Mocht het zo zijn dat jouw opdrachtgever je vraagt om werk over te nemen van actievoerders, dan is dat niet toegestaan. Je dient dat dus te weigeren. We verzoeken je om dat direct aan ons te melden, via je regiodirecteur. Wij zullen dan contact opnemen met de opdrachtgever.

Met het live gaan van Public Support Plaza gaat een wens die jullie en wij al een tijd hebben in vervulling. Een plek waar alle informatie samenkomt. In onderstaande video heet Casper jullie van harte welkom!

Met deze lancering is de eerste stap gezet. De komende periode zullen we meer en meer informatie toevoegen en verder finetunen.  Wij hebben ons uiterste best gedaan zowel aan de technische kant als inhoudelijk alle mogelijke hickupsfoutjes te voorkomen, maar zoals dat gaat met lanceringen, kun je wellicht nog kleine foutjes op pagina’s tegenkomen. Laat het ons vooral weten! Ook als je ideeën hebt voor een nieuwsitems of andere content, stuur dan een e-mail naar redactie@publicsupport.nl.

 

 

Tijdens de eindejaarsbijeenkomsten heeft Casper een korte terugblik op 2022 gegeven en heeft hij laten zien welke actiepunten uit het evp-onderzoek zijn opgepakt. Daarnaast zijn we met elkaar aan de slag gegaan met ons motto “Werk met je Hart” waarbij we antwoord hebben gegeven op de vragen: Wat is Werken met je Hart voor jou? Wat doe jij als het spannend wordt? en Welk gedag hoort bij Werk met je Hart?.

Kon je er niet bij zijn of wil je de presentatie nog een keer terug kijken? Klik dan op onderstaande afbeelding.

Veel kijkplezier!

 

 

Van de redactie
Van de redactie 27 december 2022