Lieve collega,
Vandaag is het Valentijnsdag en ik wil even laten weten dat ik het heel fijn vind om met je samen te werken.
Je inzet en positieve houding maken het verschil en zorgen altijd voor een prettige sfeer.
Je bent betrokken, behulpzaam en staat altijd klaar om dingen soepel te laten verlopen.
Bedankt voor je enthousiasme en wat je elke dag bijdraagt.
De slogan, #werkmetjehart, is voor jou bedacht.
Fijne Valentijnsdag!
Een anonieme bewonderaar
Hallo allemaal. Ik ben Daan Kempkes, 22 jaar oud en in de afrondende fase van mijn studie Communicatie. Ik kom oorspronkelijk uit Haarlem, maar woon nu al bijna vijf jaar in Leiden. Naast mijn studie ben ik verantwoordelijk voor de naamsbekendheid & acquisitie van Stichting PraatErover! Een stichting die gratis, laagdrempelige psychologische hulp wil bieden aan alle jongvolwassenen.
In een tijdsspanne van vier maanden ga ik onderzoek doen voor Public Support. Hieronder zal ik het onderzoek en de onderzoeksvraag verder proberen uit te leggen.
Onderzoeksvraag: de centrale focus van mijn onderzoek is de vraag: “In welke mate beïnvloedt het intranet de medewerkersbetrokkenheid van de Interimmers?”
Deze vraag komt voort uit de wens om te begrijpen hoe het platform van Public Support Plaza bijdraagt aan de betrokkenheid van medewerkers, specifiek de Interimmers. Medewerkersbetrokkenheid is cruciaal voor het succes van de organisatie, vooral voor Interimmers, die vaak op afstand werken en zich minder verbonden kunnen voelen met de organisatie.
Door deze vraag te onderzoeken, wil ik inzicht krijgen in hoe het intranet, als communicatie- en interactieplatform, de betrokkenheid beïnvloedt. Het intranet kan bijvoorbeeld functioneren als een hub voor samenwerking, kennisdeling en communicatie, maar de vraag is of het huidige platform daadwerkelijk aansluit bij de behoeften van de medewerkers.
Waarom deze vraag? De vraag komt uit de bredere doelstelling om Public Support Plaza naar een hoger niveau te tillen en interactiever te maken: “Is het huidige platform waar Public Support Plaza op draait nog steeds het meest geschikte daarvoor?”
Het uiteindelijke doel is om vast te stellen hoe het intranet de betrokkenheid van Interimmers beïnvloedt en of er aanpassingen nodig zijn om het platform meer geschikt en interactief te maken. De bevindingen zullen helpen bij het nemen van beslissingen over mogelijke platformverbeteringen en hoe medewerkersbetrokkenheid kan worden versterkt.
Eens in de zoveel tijd krijgen jullie de vraag van het team van people & business support om je cv bij te werken. Met deze cv’s kunnen wij onze opdrachtgevers een goed beeld geven van alle ervaring en competenties die jullie hebben. Daarom is het belangrijk dat jouw cv altijd up-to-date is. Dus krijg je de vraag, wil je dan zo snel mogelijk, jouw cv aanvullen en terugsturen?
Alvast bedankt!
Deze maand zijn we weer gestart met 11 nieuwe Interimmers. Hartelijk aan boord allemaal!
Het was weer een feestje om onze nieuwe collega’s te leren kennen en zij ons!
Wij wensen jullie veel succes met de eerste opdrachten.
Na het delen van de volledige film en de fotoreportage, willen we jullie ook de bloopers niet onthouden. Hier vind je een compilatie van de grappigste momenten die tijdens de opnames zijn vastgelegd. Je kunt goed zien dat er veel gelachen is tijdens het filmen 😉
Dus nog even nagenieten!
Als je gekozen hebt voor een leaseauto via Public Support, dan zal je vast nu of in de toekomst vragen hebben. Ben je je brandstofpas kwijt, heb je onverhoopt schade of wil je weten of je in aanmerking komt voor vervangend vervoer? Kijk dan snel in onderstaande Leaseautoregeling. Mocht het antwoord op jouw vraag niet in de Leaseautoregeling staan, dan kun je contact opnemen met People& Business Support via supportoffice@publicsupport.nl of 088 – 1204 100.
Leaseautoregeling
Wij stellen voor elke medewerker een handgeschakelde leaseauto ter beschikking. Een automaat is mogelijk bij medische redenen of in het geval jij alleen in het bezit bent van een automatenrijbewijs.
Mocht je geen gebruik maken van onze leaseauto dan verwachten wij dat je zelf voor een auto zorgt die representatief en betrouwbaar is.
Mobility Control
Ons wagenpark wordt beheert door Mobility Control. Je kunt bij hun terecht met vragen over de inname/uitgifte van jouw auto, schades, onderhoud, reparatie, vervangend vervoer en de brandstofpas. Mobility Control is te bereiken via: 088-644 55 70 of via ps@mobilitycontrol.nl.
MyAthlon app
Wij raden je aan de MyAthlon app te downloaden. In deze app is veel informatie terug te vinden over de auto en kun je ook, onder andere, heel gemakkelijk zelf een groene kaart aanvragen, schade melden en kijken bij welke garage je terecht kunt voor onderhoud of reparatie.
1. Algemeen
Voor het gebruik van de leaseauto teken je een berijdersovereenkomst. Deze krijg je toegestuurd van de afdeling people& business support.
De auto kan een gebruikte of een nieuwe leaseauto zijn. Dit is afhankelijk van het aanbod dat beschikbaar is op het moment dat je de leaseauto gaat rijden. De beslissing hierover ligt bij Public Support.
Indien je gebruik maakt van de leaseauto, kun je geen gebruik maken van de kilometervergoeding van € 0,23 per zakelijk gereden kilometer.
Wij werken samen met de leasemaatschappij Athlon. Athlon heeft een website waar veel gestelde vragen zijn te vinden:
https://www.athlon.com/nl/zakelijk/uw-leaseauto/rijden/veel-gestelde-vragen.
2. Fiscale en financiële aspecten
Privé gebruik
Je kunt ervoor kiezen om de auto zowel zakelijk als privé te gebruiken. Bij privégebruik is het toegestaan om ca. 12.000 privékilometers per jaar te maken, bovenop de zakelijk gereden kilometers. Bij extreem privégebruik zal de gemiddelde prijs per kilometer van de betreffende auto worden opgevraagd bij de leasemaatschappij en door Public Support verrekend worden boven de eerste 12.000 kilometer.
Als je de leaseauto ook privé wilt gebruiken dan zijn er 2 zaken waar je financieel rekening mee moet houden:
· Er wordt door ons een eigen bijdrage in rekening gebracht. De hoogte van de eigen bijdrage voor privégebruik wordt jaarlijks door Public Support vastgesteld en is afhankelijk van het aantal contracturen.
· Daarnaast is er sprake van een wettelijke fiscale bijtelling. De eigen bijdrage wordt verrekend met de fiscale bijtelling.
Alleen zakelijk gebruik
Als je kiest om alleen zakelijke kilometers met de leaseauto te rijden, mag je maximaal 500 privékilometers per kalenderjaar rijden. Je moet hiervoor een ‘verklaring geen privégebruik auto’ aanvragen bij de Belastingdienst, waarvan wij zo spoedig mogelijk een kopie willen ontvangen via supportoffice@publicsupport.nl.
Bij de keuze voor alleen zakelijk gebruik (oftewel geen privégebruik) moet je voor eigen gebruik een rittenadministratie bijhouden. Hiermee kun je, wanneer de Belastingdienst hiernaar vraagt, bewijzen dat je de toegestane 500 kilometer privégebruik niet hebt overschreden. Als achteraf blijkt dat je tóch te veel privékilometers hebt gereden, dan zijn de fiscale consequenties voor jou.
Wijzigen van alleen zakelijk gebruik naar privégebruik en vice versa
Per 1 januari van elk kalenderjaar kun je de keuze voor alleen zakelijk gebruik of privégebruik van de leaseauto wijzigen. Vraag uiterlijk 1 november de ‘verklaring geen privégebruik auto’ aan bij de Belastingdienst. Hetzelfde geldt voor de intrekking van de ‘verklaring geen privégebruik auto’.
Als je de keuze wilt maken om te wisselen, geef dit dan direct door aan people& business support. Zodra je de beschikking van de Belastingdienst hebt ontvangen, ontvangen we deze ook graag.
Voor meer informatie over zakelijk of privé rijden kun je terecht op de website van de Belastingdienst.
3. Gebruik van de leaseauto
Wie mag er in de leaseauto rijden?
De auto mag ook, incidenteel, worden bestuurd door je gezinsleden en voor zakelijk gebruik door Public Support collega’s. Uiteraard moet iedereen die de auto bestuurt een geldig rijbewijs hebben.
Het is verboden de auto aan anderen dan de hiervoor genoemde derden ter beschikking te stellen en/of in enige vorm personen of goederen tegen betaling te vervoeren.
Wat mag er niet?
Je mag niet rijden onder invloed van alcoholhoudende drank of een ander bedwelmend middel. Je mag de leaseauto niet gebruiken voor snelheids-, prestatie-, of betrouwbaarheidsritten c.q. het rijden op gesloten circuits of het geven van rijlessen.
Je mag in de leaseauto absoluut niet roken.
Eventuele schade en/of reinigingskosten als gevolg van het overtreden van bovenstaande komt voor jouw rekening.
Navigatiesysteem
Het updaten van het ingebouwde navigatiesysteem wordt niet door Public Support vergoed.
Voor zover sprake is van een navigatiesysteem dat is gekoppeld aan het internet (denk aan Google Maps), worden de (telefoon) kosten hiervoor vergoed middels jouw internetvergoeding.
4. Brandstof
Je ontvangt bij de leaseauto een brandstofpas met pincode. Je tankt Euro 95/E10, de standaard brandstof voor de leaseauto. Overige brandstoffen komen voor eigen rekening. Bij iedere tankbeurt ben je verplicht de correcte kilometerstand invoeren. We vragen regelmatig brandstofoverzichten op bij Athlon, zodat we eventuele afwijkingen op tijd kunnen signaleren.
Als bij het tanken je brandstofpas niet wordt geaccepteerd, dan verzoeken wij je om het bedrag zelf voor te schieten. Je kunt vervolgens de kassabon declareren bij Public Support. Wij betalen wekelijks declaraties uit.
Het spreekt voor zich dat de brandstofpas alleen wordt gebruikt voor de leaseauto die wij ter beschikking hebben gesteld.
Vloeistoffen, zoals olie en ruitenwisservloeistof, kunnen gratis worden bijgevuld bij de Toyota dealer en bij het Athlon Service Center. Voor het aanschaffen van deze vloeistoffen bij een benzinestation mag je eventueel ook de brandstofpas gebruiken.
Losse antivriesspray wordt niet vergoed.
Brandstofpas verloren?
Bij verlies of diefstal van de brandstofpas dien je direct Mobility Control te informeren.
5. Onderhoud
We verwachten dat je zorgt voor goed onderhoud van de auto en dat je er zuinig, netjes en verantwoordelijk mee omgaat.
Wat moet?
Je bent verplicht onderstaande voorgeschreven periodieke onderhoudsbeurten tijdig uit te laten voeren bij een erkende Toyota dealer, Profile, LeaseProf Service Center of bij een Athlon Service Center. Zorg ervoor dat je op tijd een afspraak maakt:
· Bij de eerste 15.000 km òf na 1 jaar: kleine beurt.
· Bij 30.000 km òf 2 jaar: grote beurt.
· Bij 45.000 km òf 3 jaar: kleine beurt.
· Bij 60.000 km óf 4 jaar: grote beurt.
· Etc.
Het is naast de onderhoudsbeurten ook van groot belang dat je het olie- en vloeistoffenpeil volgens de door de fabrikant van de auto voorgeschreven intervallen controleert.
Het onderhoud aan je leaseauto plan je zoveel mogelijk in op je vrije dag.
Eventuele reparaties moet je tijdig uit laten voeren, zo voorkom je grote schades/reparaties.
Schade ontstaan door niet tijdig laten uitvoeren onderhoud
Mocht er schade aan je auto ontstaan door het niet goed onderhouden, dan zullen wij, afhankelijk van de schade, een eigen risico of de werkelijke kosten bij je in rekening brengen.
6. Vervangend vervoer
In principe zijn de kosten van vervangend vervoer voor eigen rekening, tenzij de reparatie of onderhoudswerkzaamheden langer dan een werkdag in beslag nemen. Tevens heb je recht op vervangend vervoer als je declarabel bent voor minstens 36 uur per week.
Plan het onderhoud of de reparatie zoveel mogelijk op jouw vrije dag.
Mocht je twijfelen of je in aanmerking komt voor vervangend vervoer, neem dan contact op met de afdeling people& business support via supportoffice@publicsupport.nl of 088 – 1204 100.
7. Stalling, wassen en poetsen
De kosten van het wassen, poetsen en stallen van de auto zijn voor eigen rekening, evenals de kosten van de onderhoudsmiddelen die je hiervoor gebruikt. We verwachten dat je je leaseauto regelmatig wast en stofzuigt, zodat deze er representatief uit blijft zien.
We verwachten dat je niet alleen het exterieur, maar ook het interieur onderhoudt. Hieronder valt bijvoorbeeld het voorkomen van nare geurtjes, schade en vlekken. Bij het inleveren van de auto volgen wij het advies van LeaseXpertise, met betrekking tot een eventuele reiniging van het interieur. De kosten hiervan zijn voor jouw rekening.
8. Schade of diefstal
Wanneer je schade hebt aan je leaseauto, meld dit dan zo spoedig mogelijk bij Athlon in ieder geval binnen 24 uur. Je bent verplicht de door de leasemaatschappij gegeven instructies voor het herstellen van de schade op te volgen. Mocht het schadeherstel langer duren dan 2 uur, dan kom je in aanmerking voor vervangend vervoer.
Lever binnen 48 uur na de schade het ingevulde en ondertekende Europees Schadeformulier in bij de leasemaatschappij. Een nieuw formulier kun je aanvragen bij Athlon. https://www.athlon.com/nl/mijn-leaseauto/rijden/schade/#FAQ
Via bovenstaande website kun je ook een online formulier downloaden en printen.
Schade aan je leaseauto en/of het interieur van de auto als gevolg van opzet of bewuste roekeloosheid, is voor jouw rekening.
Per kalenderjaar wordt het eigen risico van één schade vergoed door Public Support. Bij een volgende schade komt het eigen risico voor jouw rekening.
Doe bij diefstal van de leaseauto direct aangifte bij de politie en informeer binnen 24 uur zowel de leasemaatschappij als Mobility Control.
De aangifte kun je direct online doen via www.politie.nl, hiervoor hoef je geen afspraak te maken. Een kopie van jouw aangifte ontvangen wij graag via supportoffice@publicsupport.nl.
Wat te doen bij een lekke band?
Heb je een lekke band? Bel direct met de Driver Desk: 036 547 44 66.
9. Verzekering
De leaseauto is “WA volledig casco” verzekerd inclusief een inzittendenverzekering.
Je bent zelf verantwoordelijk voor een eventuele rechtsbijstandverzekering. Voor vragen over de verzekering kun je terecht bij de leasemaatschappij.
Laat waardevolle zaken niet achter in je auto. Deze zijn niet verzekerd.
10. Met je leaseauto naar het buitenland
Rij je de auto zowel zakelijk als privé, dan kun je de leaseauto ook gebruiken voor reizen naar het buitenland (binnen Europa). Hierbij geldt dat het brandstofverbruik van buitenlandse privéreizen voor eigen rekening is. Tevens adviseren wij je om bij buitenlandse reizen een verzekering af te sluiten voor vervangend vervoer.
11. Boetes
Snelheidsboetes (via het CJIB) ontvang je rechtstreeks. Parkeerboetes en boetes vanuit het buitenland worden via ons verwerkt en verrekent met je salarisbetaling. Kosten en boetes als gevolg van verkeersovertredingen, strafbare feiten en/of het niet tijdig laten uitvoeren van de APK keuring zijn geheel voor eigen rekening. Word je auto in beslag genomen, dan zijn ook de daaruit voor Public Support en de leasemaatschappij voortvloeiende kosten voor jouw rekening.
Bezwaar maken
De salarisadministratie zal in geval van parkeerboetes of boetes vanuit het buitenland de boete inhouden op je salaris. Als je bezwaar maakt (volgens de procedure vermeld op de beschikking) en deze wordt gegrond verklaard, dan zal de salarisadministratie het bedrag met de eerstvolgende salarisbetaling aan je terugbetalen.
12. Wanneer stopt het gebruik van je leaseauto?
De berijdersovereenkomst eindigt:
· Bij het niet nakomen van de verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst.
· Wanneer de arbeidsovereenkomst tussen jou en Public Support eindigt.
· Bij intrekking van je rijbewijs.
· Indien jij door Public Support op non-actief wordt gesteld of wordt geschorst.
· Bij langdurig ziekte.
· Bij onbetaald verlof.
Inleveren van je leaseauto
Bij beëindiging van de berijdersovereenkomst dien je je leaseauto, volgetankt, vrij van gebreken en schade én van binnen en buiten schoongemaakt, in te leveren op een door ons aan te geven locatie. Het kan voorkomen dat de auto bij jou thuis wordt opgehaald. De kosten hiervoor zijn voor Public Support. Eventuele kosten voor herstel of schoonmaak van de auto na het inleveren, zijn voor jouw rekening.
Bij het inleveren van de leaseauto moet je alle bijbehorende bescheiden inleveren:
· De brandstofpas.
· Onderhoud- en instructieboekje.
· Kentekenbewijs.
· Groene kaart (bij nieuwere leaseauto’s is deze online beschikbaar).
· Twee sleutels (inclusief reservesleutel).
Bij het ontbreken van een van deze bescheiden worden de te maken kosten aan je doorberekend.
Bij de inname van de leaseauto wordt een innameformulier opgesteld. Op dit innameformulier wordt de algehele staat van de auto in het algemeen, de kilometerstand en de schades in het bijzonder genoteerd.
13. Geschillen
Bij verschil van mening ten aanzien van de toepassing en/of de interpretatie van deze regeling beslist de directie van Public Support.
Bij vragen waarop je het antwoord in deze regeling niet kunt vinden, kun je een e-mail sturen naar supportoffice@publicsupport.nl.
Er is iets veranderd in de werkwijze/verwerking van boetes. Snelheidsboetes (via het CJIB) ontvang je vanaf heden rechtstreeks. Parkeerboetes en boetes vanuit het buitenland worden nog op de huidige manier via ons verwerkt en verrekend met je salarisbetaling.
Binnenkort krijg je ook toegang tot de MyAthlon app waarin je een hele hoop zelf kunnen regelen zoals bijvoorbeeld een eventuele schade melden en een groene kaart of tankpas aanvragen en dergelijke.
Voor vragen hierover verwijzen we je graag naar de collega’s van Mobility Control (ps@mobilitycontrol.nl of 088-6445570).
Vanaf 1 maart kun je weer aangifte inkomstenbelasting doen. Hiervoor heb je jouw jaaropgave van 2024 nodig. Deze kun je vinden in de Public Support app onder onder het menu “Mijn jaaropgaves” of in Casemaster onder “Mijn Public Support” onder het tabblad Mijn jaaropgaves.
Tot voor kort begon het sollicitatieproces bij Public Support altijd met een online presentatie van één van onze talentmanagers. De wens was dit efficiënter en vernieuwender te organiseren en vervolgens was het idee geboren om van deze presentatie een wervingsfilmpje te maken. Ben je nieuwsgierig? Kijk dan hier de volledige video:
Hier vind je de verkorte versie:
Wat was het fijn elkaar te zien, te spreken en ontmoeten tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst afgelopen zaterdag in Hilversum. Wat geweldig ook om de film nu als een compleet en hilarisch verhaal op het grote doek te zien. Uit de vele positieve reacties blijkt dat ook jullie het erg gewaardeerd hebben.
Kijk hier naar de aftermovie, een mooie samenvatting van een fantastische middag:
Mocht je niet aanwezig zijn geweest of wil je de film nog eens rustig terugkijken dan vind je hier de link naar de volledige film:
En last but nog least, de middag is ook vastgelegd op foto, de rode loper momenten, de sfeer, de hoogtepunten en meer. Klik hier voor de foto’s.
Heel veel kijkplezier gewenst en wij genieten, helemaal na het zien van alle beelden, nog volop na. Bedankt nog voor jullie bijdrage, op welke manier dan ook.