De zomervakantie staat voor de deur, wat betekent dat er vaak veel geregeld moet worden. Een soepele voorbereiding zorgt ervoor dat je optimaal kunt genieten van je vakantie.

Overweeg je met de leaseauto naar het buitenland te gaan? Dan is het aan te raden om een verzekering af te sluiten voor vervangend vervoer in het buitenland.

Zorg ervoor dat je altijd verzekerd bent van transport als je onderweg naar je vakantiebestemming autopech krijgt. Het is mogelijk dat vervangend vervoer in het buitenland gedekt wordt door je reisverzekering. Als dit niet het geval is, kun je overwegen om een aparte verzekering af te sluiten. Want zonder deze verzekering krijg je in het geval van wegslepen of reparatie geen vervangend vervoer. Klik hier voor meer informatie over pechhulp in het buitenland. Je kunt zelfs direct een verzekering afsluiten.

Voordat je vertrekt, is het belangrijk om de bandenspanning, oliepeil, ruitenwisservloeistof en koelvloeistof te controleren. Als je dit niet zelf kunt doen, bieden erkende Toyota dealers, Leaseprof garages en Profile vestigingen gratis controle aan.

We wensen je een goede en veilige reis!

Heb je onlangs nog in de agenda gekeken op de Public Support Academy? Daar staan weer een aantal mooie trainingen in. Dus we nodigen je graag uit om een kijkje te nemen en je in te schrijven: Events | Inspire (onlineacademy.nl).

Onze vaste Office-expert Vanessa geeft weer een aantal zeer leerzame verdiepingen op digitaal werken en de tools die je daarbij kunnen helpen.

Onze Interim secretaresses  bieden we weer een mooie 3-daagse aan i.s.m. Schoevers onder de naam De Effectieve Topsecretaresse.

Ook zeer interessant is de training Ethische dilemma’s.

Zien we jou bij een van deze trainingen? Schrijf je snel in er zijn nu nog voldoende plekken vrij.

Velen van ons gaan binnenkort op vakantie. Blijf je in Nederland, dan heb je de volgende tip niet nodig 😉

Op de Public Support Academy staan niet alleen vakinhoudelijke trainingen/podcasts en webinars, maar ook heel veel interessants voor in je privéleven. Deze keer brengen we graag de sectie Talen op de Academy onder de aandacht, want het is toch fijn om jezelf verstaanbaar te maken in het buitenland, om iets te bestellen of om te verbinden met de lokale bevolking.

Als je inlogt op de Public Support Academy en dan in de catalogus kiest voor het vakgebied talen, vind je voor verschillende taaltrainingen. Misschien stiekem volgen en dan je reisgezelschap verrassen met je vloeiende uitspraak?

Veel plezier!

De Zomerbijeenkomsten waren weer een groot succes. De sfeer was goed, de locaties waren top en het eten was heerlijk. Bedankt voor jullie enthousiaste aanwezigheid. Hopelijk kijken jullie net als wij met veel plezier terug. Er zijn mooie foto’s gemaakt en via de onderstaande linkjes kun je de foto’s bekijken en nog even nagenieten! Mocht je niet aanwezig zijn geweest, krijg je via de foto’s ook nog een leuke impressie mee.

Foto’s per bijeenkomst:

(klik op de naam van de locatie)

Wie is Marjan?
Op het moment van schrijven ben ik nog net 55 jaar oud. Ik woon in Ridderkerk, samen met mijn studerende (Pedagogiek) dochter Paulien (23) en studerende (Fysiotherapie) zoon Ivan (21), met om de week ook nog zijn, ook studerende, bij ons inwonende vriendin Dana. Een gezellige boel en altijd wel genoeg reuring in huis, waar ik van houd. Daarnaast zorg ik als mantelzorger voor mijn vader (85).  In mijn vrije tijd vind ik mijn passie in fotograferen, tuinieren, kokkerellen, dansen, wandelen, tennissen. Ik spreek graag af met vrienden en familie om gezellige dingen te doen en van grote, maar vooral ook van kleine dingen te genieten.

 

Hoe ben je bij Public Support terecht gekomen?
In de zomer van 2018 werkte ik via het uitzendbureau bij IHC Holland B.V. in Krimpen aan den IJssel, waar ik het totaal niet naar mijn zin had. Bij de interim HR-medewerkster, Lia, kon ik mijn verhaal kwijt. Zij kende een leuk bedrijf, nl. Public Support, zij vond dat echt iets voor mij en zij kende Marinel. Zij heeft mijn cv aan haar gestuurd, waarna ik in de selectierondes terecht ben gekomen. Ik had hele leuke gesprekken met Eugénie, Lara en Marinel en deed een aantal toetsen in Lisse. Wat een leuk bedrijf dacht ik toen (en nog) en zo ben ik in oktober 2018 gestart!

 

Hoe kijk je terug op de afgelopen 5,5 jaar?  
De afgelopen 5,5 jaar zijn eigenlijk voorbij gevlogen, dus dat is positief. Ik heb hele leuke opdrachten gehad bij bedrijven waar ik in eerste instantie zelf niet zo snel bij terecht zou zijn gekomen. O.a. bij mijn eerste opdracht bij St. Kinderpostzegels, waar veel meer gebeurt dan alleen de verkoop van postzegels, maar waar een heel concept achter zit. Daarna nog bij Nationale Nederlanden, Ressort Wonen en vervolgens bij de Parnassia Groep (GGZ) voor de geneesheerdirecteur. In eerste instantie was het de bedoeling voor het opvangen van een zwangerschapsverlof van 4 maanden, maar dit is uitgegroeid naar een periode van 2,5 jaar. Daarna ben ik bij Franciscus Gasthuis in Rotterdam bij de RvB werkzaam geweest. De zorgbranche sprak (en spreekt) mij (nog steeds) aan. Door RvB ben ik via via binnen het Franciscus uiteindelijk nog tijdelijk aan de slag gegaan bij SCF bestuur, weer een half jaar terug naar RvB en nu nog voor de manager a.i. FD (Facilitaire Dienst). Inmiddels heb ik, vanuit diverse besturen, een heel breed inzicht gekregen in de organisatie binnen het ziekenhuis. Ik kijk dus terug op hele gevarieerde 5,5 jaren, waarin ik mijzelf heb kunnen ontwikkelen tot een veel zekerder en veelzijdiger secretaresse.

 

Hoe heeft Public Support zich ontwikkeld door de jaren heen?
Public Support is uitgebreid naar meerdere regiodirecteuren (ook al heb ik 5,5 jaar dezelfde regiodirecteur Lara), meer collega secretaresses, digitale ontwikkelingen, zoals digitale nieuwsbrieven, trainingen via Goodhabits naar Public Support Academy, Public Support Plaza, team- en regiobijeenkomsten, PS-congressen, vernieuwing urenregistratiesysteem (nu via de Public Support app), nieuw logo, werk met je hart, maandupdate/videoboodschappen (Casper), Zoom- en Teammeetings, vitaliteitsdagen, zomerfeesten, enz. Een deel bestond al wel, maar Public Support heeft zich door de jaren heen enorm ontwikkeld en inmiddels is ook onze titel/functie gewijzigd van Topsupporter naar Interimmer.

 

Hoe zie je jouw toekomst bij Public Support voor je?
Ik probeer mij niet te vaak of te lang bezig te houden met de toekomst, ik ook wel meer van pluk de dag. Om mij heen hoor en zie ik (vaak ook jonge) mensen tobben met gezondheidsproblemen en dan voel ik mij gezegend met wat ik heb en hoe ik mij voel. Toch kijk ik altijd wel weer uit naar een nieuwe uitdaging bij een leuke opdrachtgever; mij nuttig maken, nieuwe mensen leren kennen en mijzelf blijven ontwikkelen. Sowieso positief! Dat is toch wel mijn gevoel bij het denken aan de toekomst bij Public Support!

Omdat veel van onze opdrachtgevers dat van ons vragen, vragen wij wanneer je bij ons in dienst komt altijd een VOG aan. Maar ook daarna komt het voor dat een nieuwe VOG nodig is.

Hoe oud een VOG mag zijn is niet algemeen bepaald en kan daarmee per opdrachtgever verschillen. Het kan zijn dat een opdrachtgever een nieuwe VOG wil i.v.m. de uitgiftedatum die te ver in het verleden ligt of omdat er andere screeningsprofielen gevraagd worden.

Bij opdrachten die via een tussenpersoon lopen, wordt vaak door de betreffende tussenpersoon standaard een nieuwe VOG aangevraagd.

Een VOG moet altijd ook naar ons gestuurd worden aangezien wij verplicht zijn de authenticiteit te verifiëren.

Bij een papieren VOG (blauw papier) moet deze per post naar ons toegestuurd worden, bij een digitale (roze) VOG kan dat per e-mail.

De kosten van een VOG mag je altijd via de CaseMaster-app declareren.

Het is sinds kort mogelijk om een VOG digitaal aan te vragen. Dat gaat eens stuk sneller en heeft uiteraard onze voorkeur.

Om de VOG digitaal te ontvangen moet de berichtenbox bij www.mijnoverheid.nl geactiveerd worden.  Hieronder een korte instructie.

 

Om de VOG aanvraag digitaal te verwerken moet:

  • je digitale berichtenbox geactiveerd zijn
  • in deze berichtenbox moet je aanvinken dat je post van de screeningsautoriteit Justis wil ontvangen.
  • Geef een actueel, werkend email adres op.
    Dit doe je bij: www.mijnoverheid.nl

Verwerken VOG aanvraag bij Justis:

  • Bij het verwerken van de aanvraag, welke je via e-mail ontvangt, aangeven dat je de VOG digitaal wilt ontvangen.

Na ontvangst VOG:

  • Na ontvangst van de digitale VOG mag je deze: openen, opslaan en digitaal naar cs@publicsupport.nl sturen.
  • Wij hoeven geen papieren versie meer te ontvangen via de post!
    Mocht je vragen hebben neem dan contact op cs@publicsupport.nl

Vorige week zijn wij in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht met een pilot gestart met de naam Doe de secretaresse switch!

Een mooi programma in samenwerking met Schoevers waarbij we niet-secretaresses die de juiste drive hebben en de nodige ervaring in een ondersteunde functie, zoals bijvoorbeeld stewardess of commerciële binnendienst medewerker, een stoomcursus geven om snel up and running te kunnen zijn als Interim secretaresse.

Hiermee kunnen we nog meer mensen kennis laten maken met de mooie kanten van het vak en met detachering en kunnen we onze opdrachtgevers nog meer top ondersteuning bieden.

De eerste geïnteresseerden hebben inmiddels de presentatie bijgewoond en op 19 augustus starten we met de eerste groep!

En ook voor deze nieuwe collega’s geven wij graag de aanbrengbonus van € 2.500,-. Dus ken je iemand in jouw netwerk waarvoor de switch een mooie volgende stap kan zijn? Neem dan contact op met danavermeulen@publicsupport.nl.

 

Kom jij ook met je Hart werken? – Public Support Groep

Sfeerimpressie van de zomerbijeenkomsten:

We hebben weer 4 prachtige avonden beleefd op 4 unieke locaties. Wat is het toch fijn elkaar live te spreken, ideeën uit te wisselen en een moment te hebben om te horen hoe het met iedereen gaat. Niet alleen voor Hugo, Marinel en mij, maar ook voor de regiodirecteuren en de collega’s van het Support Office die aanwezig waren.

Ook fijn om met jullie te delen waar we allemaal mee bezig zijn geweest en wat op de agenda staat voor de rest van 2024.

Voor de Interimmers die er dit keer helaas niet bij konden zijn, delen we hierbij de presentatie die Casper heeft gegeven, dus fijn om die nog even te bekijken, dan ben je weer helemaal op de hoogte.

We zijn o.a. bezig met het opnemen van een heuse Public Support-film, waarbij wij ook jou vragen een rol voor of achter de schermen te gaan spelen. De trailer van de eerste opnamen met ook een aantal hilarische bloopers, vind je in de presentatie.

Natuurlijk hebben we de avonden ook weer afgesloten met het uitreiken van het cadeau. En ik moet zeggen dat de Feestcommissie zichzelf weer overtroffen heeft. Iedereen ging naar huis met een paar limited edition Public Support-sneakers!!

Degenen die niet bij de barbecues aanwezig waren, ontvangen deze week op het Public Support-emailadres een e-mail met instructies om je maat op te meten en deze aan ons door te geven. Dan zorgen we ervoor dat je de sneakers thuisbezorgd krijgt.

Naast de presentatie hebben we ook weer sfeerbeelden gemaakt van alle locaties. De foto’s delen we zodra wij ze binnen hebben.

Veel kijkplezier, veel plezier met de sneakers en een heel fijn weekend!

We zijn precies een maand live met onze nieuwe Public Support Academy-omgeving. Er zijn al ruim 280 trainingen geopend! Hoe werkt de gemeente en Bestuurlijke besluitvorming staan op nummer een en twee, maar ook Werken met Chat GPT is populair.

Naast het aanbod op de Academy bieden wij natuurlijk ook nog de open trainingen aan. Heb je al eens in de agenda gekeken wat er in de planning staat: Events | Inspire (onlineacademy.nl). Wellicht zit er een training tussen die precies bij jou past.

Wij zijn druk bezig met een uitbreiding van dit open aanbod voor komend najaar. Dus heb je suggesties? Laat het vooral weten via development@publicsupport.nl.

We houden de pagina met open trainingen up to date, dus houd de agenda in de gaten!