Deze maand hebben vier Interim secretaresses deelgenomen aan de onboarding. Hartelijk aan boord Patty, Hanneke, Cindy en Suzanne en veel succes en (werk)plezier gewenst bij Public Support! Daarnaast nam ook Daan, onze communicatiestagiaire, deel aan de onboarding. Hij ontbreekt op de foto, maar was ook van de partij.
Sinds 1990 is 5 mei een nationale feestdag die jaarlijks wordt gevierd, maar dit betekent niet automatisch dat het ook voor iedereen een vrije dag is. Bij Public Support is 5 mei in de lustrumjaren, dus eens in de vijf jaar, een betaalde vrije dag. Dat is dit jaar, 5 mei 2025 is dus een officiële vrije dag.
Op veel plaatsen zijn dan leuke festivals of een vrijmarkt. Dus vooral genieten van deze extra dag dit jaar.
Nieuwe look and feel van jullie cv’s
Jullie cv is het visitekaartje voor onze opdrachtgevers! Als wij een nieuwe aanvraag krijgen sturen wij jullie cv naar de potentiële opdrachtgever om hiermee een goede indruk te geven van de vele competenties en ervaring welke jullie als Interimmer in huis hebben.
Achter de schermen is het team van people & business support (o.l.v. Michelle en Mariëlle), met ook heel veel dank aan Veronica, heel druk geweest om Casemaster zo om te bouwen dat de cv’s daarin ingevoerd kunnen worden. Met de hulp van een aantal Interimmers zijn vervolgens alle cv’s ingevoerd. Een megaklus, maar het is gelukt. De volgende stap is nu dat de cv’s allemaal nagelopen worden om eventuele foutjes eruit te halen.
We zijn samen met de ontwikkelaars van Casemaster ook nog bezig om ervoor te zorgen dat jullie zelf (via de app) je cv kunnen inzien.
Nieuwsgierig?! Neem een kijkje: Voorbeeld CV Interim communicatiespecialist, Voorbeeld CV Interim projectspecialist en Voorbeeld CV Interim secretaresse
Het gebruik van een privélaptop bij je opdrachtgever is een NoGo!
In jouw dagelijkse werk is het verleidelijk om je privélaptop ook voor werk te gebruiken. Misschien lijkt dat handig, maar het brengt onvoorzienbare risico’s met zich mee. Het gebruik van een werklaptop is bij Public Support een vereiste.
Veiligheid voorop
De bedrijfsinformatie van jouw opdrachtgever moeten wij goed beschermen.
Op een privé laptop ontbreekt vaak de beveiliging die nodig is. Onze laptops hebben specifieke beveiliging, zoals wachtwoorden, virusscanners en bescherming tegen hackers.
De kans dat jouw privélaptop gehackt wordt door phishing of spam lijkt misschien klein, maar wanneer dit gebeurt én er staat ook nog gevoelige informatie van jouw opdrachtgever op, dan zijn de consequenties niet te overzien.
Zelfs al log je remote in (bijvoorbeeld via Citrix) dan nog is dit niet veilig genoeg voor de opdrachtgever. Wij en ook zij moeten voldoen aan de AVG wetgeving, het veilig gebruiken van (persoons)gegevens en het voorkomen van datalekken.
Privé en werk gescheiden houden
Een laptop van Public Support is voor zakelijk gebruik ingesteld, het voordeel is dat je jouw privélaptop ook kan laten gebruiken door een huisgenoot, kennis of iemand anders. Gevoelige bedrijfsinformatie kunnen ook niet per ongeluk geopend, verwijderd of aangepast worden.
Wij kunnen binnen 48- uur jou van een laptop voorzien.
Hulp op afstand
Als er iets misgaat met onze laptops, hoef jij je geen zorgen te maken. Wij kunnen je snel helpen, zelfs op afstand.
Mocht je op dit moment werken voor je opdrachtgever op een privélaptop, laat dit ons zo snel mogelijk weten (it@publicsupport.nl). Wij regelen direct een werklaptop voor je!
Het gebruik van opladers. Ga je voor goedkoop of duurkoop?
Een goedkope oplader lijkt misschien een slimme keuze om bijvoorbeeld je telefoon of laptop op te laden. Deze laders hebben leuke kleurtjes en zijn, heel handig, vaak ook in verschillende lengtes te koop. Helaas kan het gebruik van goedkope laders vervelende gevolgen hebben.
Veilige opladers hebben een CE-logo, dat betekent dat deze opladers veilig zijn voor gebruik in Europa. Laders van Apple apparaten hebben een MFI chip wat ook betekent dat ze veilig gebruikt kunnen worden.
Dit betekent niet dat je altijd ‘verplicht’ bent om originele laders te kopen, welke uiteraard prijziger zijn. Gecertificeerde laders kunnen ook van andere fabrikanten komen en zijn dan vaak ook voordeliger in prijs.
De nadelen van niet-gecertificeerde opladers op een rij:
1. Batterijproblemen
Goedkope kabels kunnen de kwaliteit van je batterij sneller laten afnemen. Het opladen gaat trager en je batterij kan oververhit raken of beschadigen, omdat deze kabels de stroom niet goed reguleren.
2. Schade aan je apparaat
Niet-gecertificeerde kabels kunnen je telefoon beschadigen. Slechte stroomtoevoer kan kortsluiting veroorzaken en de oplaadpoort kan beschadigen door andere maatvoering.
3. Minder mogelijkheden
Goedkope kabels ondersteunen vaak geen handige functies zoals snelladen. Bij Apple-apparaten krijg je bovendien soms de melding “Accessoire niet ondersteund.”
4. Veiligheidsrisico’s
Slechte kabels kunnen oververhit raken, smelten of zelfs brand veroorzaken. Door de slechte isolatie zijn ze bovendien minder veilig.
5. Kortere levensduur
Goedkope kabels hebben vaak een korte levensduur door het gebruik van dunne draden, slechte isolatie en zwakke materialen.
Heb je een gecertificeerde lader? Dan nog staat veiligheid voorop!
Laat laders nooit in een stopcontact zitten wanneer ze niet gebruikt worden en laad je apparaten ook niet op als je ’s nachts slaapt, want als de batterij vol is en toch blijft laden, is er een kleine kans op oververhitting en dus op brand.
Bewust laden is dus belangrijk!
Voor sommige opdrachten willen opdrachtgevers een eigen getekend urenbriefje ontvangen bij de factuur. Dus naast de urenstaat die je in Casemaster invoert. Voorheen kon je dit extra urenbriefje per e-mail doorsturen naar de afdeling Finance, maar let op! dit proces is nu gewijzigd.
Wanneer jouw opdrachtgever een getekend urenbriefje vereist, dan staat dit aangegeven in je urenstaat en krijg je de mogelijkheid om een document te uploaden. Je kunt jouw urenstaat pas in sturen als je het urenbriefje hebt toegevoegd.
Dit is alleen van toepassing als :
1. De opdrachtgever een getekende urenstaat wil ontvangen.
2. Je declarabel hebt gewerkt.
Bij vakantie kun je je urenstaten gewoon invullen en insturen.
Wat verandert er voor jou?
Voorheen kon je de urenstaat alvast invoeren, maar werd de factuur pas verstuurd zodra het urenbriefje binnen was. Nu wordt alles in één keer verwerkt: zodra je de urenstaat met bijlage indient, kan de factuur direct worden verstuurd.
Heb je vragen of ervaar je problemen bij het insturen?
Neem dan contact op met Finance via finance@publicsupport.nl.
Waar kun je terecht met vragen over jouw leaseauto?
Een tijdje geleden hebben wij jullie geïnformeerd over onze nieuwe partner voor wat betreft de leaseauto. Omdat we merken dat het nog niet helemaal duidelijk is brengen we dat artikel nog graag even onder de aandacht: Voor de collega’s met een leaseauto: – Public Support Plaza
Mocht je onverhoopt een boete krijgen dan is die procedure ook aangepast. Voor de zekerheid hierbij ook nog dat betreffende artikel: Mobility Control – Boetes en MyAthlon app – Public Support Plaza.
Voor jouw informatie vind je via deze link Je jaaropgave eenvoudig uitgelegd 2024 NL (1) een uitleg over hoe jouw jaaropgave kunt ‘lezen’.
Het allereerste “Hart voor leren” magazine valt volgende week op jouw deurmat.
De eerste trainingen starten al in maart en april en om je de gelegenheid te geven je daar wel al voor aan te melden kun je in de agenda van de Academy deze trainingen al vinden en je bij interesse inschrijven.
Inschrijven voor de overige trainingen wordt in de loop van volgende week mogelijk.
In de agenda staat aangegeven voor wie de training beschikbaar is. Een open training is beschikbaar voor iedereen. Mocht je vragen hebben, kun je terecht bij development@publicsupport.nl.
Alvast veel leerplezier gewenst!
Samen met de regiodirecteuren en met input van velen van jullie hebben wij een mooi programma samengesteld met trainingen, opleidingen en cursussen voor 2025.
Zoals jullie van ons gewend zijn, stemmen wij het aanbod af op jullie behoeften op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en inhoudelijk op jullie vakgebied. We werken graag met de beste aanbieders zoals Schoevers, de Bestuursacademie of Kennismiddagen of met experts op een bepaald onderdeel.
Omdat we best trots zijn op ons Learning & Development programma en we jullie op een goede manier willen informeren, valt komende week het eerste “Hart voor Leren”- magazine op de deurmat.
In dit magazine vind je een overzicht van het aanbod, een korte omschrijving van de training en een overzicht van de trainers. Daarnaast lees je hoe je je kunt aanmelden.
Natuurlijk kun je voor vragen altijd terecht bij Nathalie of Monica via development@publicsupport.nl.